جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 بهمن 1401     
بهینه سازی مصرف سوخت در کشور یک ضرورت است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به رشد روز افزون مصرف سوخت بر ضرورت بهینه سازی مصرف سوخت در کشور تاکید کرد.

رمضانعلی سنگدوینی عنوان کرد: مصرف روزانه 105 تا 110 میلیون لیتر بنزین و 85 تا 95 میلیون لیتر گازوئیل در کشور و متوسط مصرف سوخت 10 تا 13 لیتر در هر 100 کیلومتر بیانگر عدم بهینه سازی مصرف سوخت در کشور است.
 
وی با بیان اینکه عدم بهینه سازی مصرف سوخت را نه تنها در بخش خودرو بلکه در مصرف خانگی نیز شاهد هستیم، افزود: در حال حاضر از تولید 990 میلیون متر مکعب گاز در کشور 680 تا 700 میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف می شود.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد زیرساخت ها به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد و گفت: درآمدهای حاصل از منابع نفتی می بایست برای ایجاد زیرساخت ها هزینه شود اما با افزایش خودروهای فرسوده ، رشد مصرف سوخت و ارزان بودن انرژی در کشور عملا درآمدی از این محل حاصل نشده است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مصرف انرژی در کشور ما 5 برابر کشورهای دنیا است، تصریح کرد: عدم توجه جدی به بهینه سازی مصرف سوخت موجب کمبود انرژی در کشور شده و زمینه را برای واردات سوخت فراهم می کند و واردات بنزین یعنی خروج ارز که قطعا برخلاف منافع کشور است.
 
سنگدوینی در ادامه به تشریح راهکارهای بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت و گفت: یکی از راهکارها خصوصی سازی صنعت خودرو و ایجاد رقابت در خودروسازی است که می تواند به تولید خودروهای هیبریدی و برقی و یا با مصرف سوخت بهینه کمک کند.
 
وی همچنین بر ضرورت خروج خودروهای فرسوده تاکید و بیان کرد: تولید کنندگان خودرو در دنیا عمری را برای تولیدات خود در نظر می گیرند و بعد از آن دیگر خدماتی به آن خودرو ارائه نمی دهند. این در حالی است که ما همچنان شاهد تردد خودروهایی با طول عمر 40 سال در کشور هستیم که علاوه بر ناایمن بودن به سبب مصرف سوخت بالایی که دارند موجب انتشار آلاینده ها در هوا می شوند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رعایت عدالت در مصرف سوخت نیز نکته مهمی است و با توجه به قیمت ارزان سوخت در کشور باید شرایطی فراهم کرد که افرادی که بیش از یک خودرو دارند ملزم به پرداخت هزینه سوخت مازاد شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: