جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 بهمن 1401     
وجود ۱۱ مرکز ناایمن درمانی در تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: درباره ساختمان‌های ناایمن موجود در شهر تهران بنده به دفعات در صحن علنی شورای شهر نکاتی را در مورد رسیدگی به آنها که بسیار مهم و حائز اهمیت است تذکر دادم.

 سوده نجفی با اشاره به اینکه نسبت به موضوع ساختمان‌های ناایمن درگذشته شاهد بی‌توجهی‌هایی بودیم گفت: در دوره چهارم شورای شهر مصوبه‌ای تحت عنوان توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به تصویب رسید که در آن سازمان سازمان آتش‌نشانی موظف شد به صورت دوره‌ای از ساختمان‌ها بازدید داشته باشد و نواقص و مشکلات را به مالک و شهرداری منطقه ابلاغ کنند.
 
سوده نجفی با بیان اینکه در این مصوبه ساختمان‌ها به ۳ دسته تقسیم شدند، افزود: ساختمان‌های پرخطر که باید یک‌ بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر ۳سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: در بخش دیگری از این مصوبه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مکلف شده است قبل از زمان صدور پروانه ساختمانی برای کلیه اماکن دستورالعمل ایمنی ساختمان را به مالکان ابلاغ و در پروانه ساختمان درج کند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای خود از شهر تهران گفت: در شهر تهران ۱۲۹ ساختمان ناایمن و پرخطر وجود دارد که اگر در هرکدام از آنها حادثه‌ای رخ دهد منجر به بحران خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه متاسفانه این ساختمان‌های ناایمن شامل ساختمان‌های تجاری، خدماتی و حتی درمان نیز می‌شود یادآور شد: ۱۱مرکز ناایمن درمانی در سطح شهر تهران وجود دارد که بحران‌ساز شده‌اند.
 
نجفی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای انجام کارهای خود به این ساختمان‌ها مراجعه می‌کنند و از وضعیت ناایمنی ساختمان هیچ اطلاعی ندارند لذا ضرورت دارد اسامی این ساختمان‌ها توسط مراجع مربوطه اطلاع‌رسانی شود تا هم‌ شهروندان از وضعیت ساختمان‌هایی که در آن تردد می‌کنند مطلع شوند و هم‌ مالکان نسبت به رفع بحران ناایمنی ساختمان اقدام کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: