جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 دی 1401     
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد
جهاد نوسازی خانه‌ها با تاسی از مکتب حاج قاسم سلیمانی

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی، جهاد نوسازی که اخیرا تحت عنوان «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» آغاز شده را به تاسی از منویات رهبر انقلاب و همچنین ابتکار و شجاعت مکتب حاج قاسم عنوان کرد.

محمد آیینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی با تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، پیامی را منتشر کرد و در این پیام جهاد نوسازی مسکن را برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب و مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست.
 
در بخش‌هایی از این پیام آمده است: سه سالِ غم‌بار از بامداد سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ می‌گذرد، لحظه‌ای که محبوب‌ترین سردارِ مقاومت، عطوفت و شجاعت به دست پلیدترین ناجوانمردان به شهادت رسید. تاریخِ آن روز را با پرواز عاشقانه سردار دل‌ها، با عشق و خون نگاشتند.
 
محلات هدف بازآفرینی شهری (بافت فرسوده، سکونتگاه غیر رسمی، بافت تاریخی) حدود ۲۳ درصد مساحت شهرها و ۳۳ درصد جمعیت شهری کشور را در خود جای داده است و قریب ۱۰ میلیون نفر از هموطنان عزیزمان در ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ابنیه ناپایدار(بدون هیچ سازه بتنی یا فلزی) در این محلات سکونت دارند و جان آن‌ها در معرض خطر قرار دارد علی الخصوص با در نظر گرفتن این نکته که ۹۰ درصد خاک کشور ما بر روی کمربند زلزله قرار دارد و ما هر سال یک زلزله بزرگ و هر ۱۰ سال یک زلزله بالای ۶ ریشتر را تجربه می‌کنیم.
 
 از همین روی بنده و همکاران تلاشگرم در شرکت بازآفرینی شهری ایران در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که بر سیاستگذاری توأم با ابتکار، شجاعت و جرأت در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید فرموده‌اند و با تأسی به مکتب حاج قاسم ضمن پاسداشت حمایت‌های مرحوم مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی، این یار دیرین و صدیق سردار سلیمانی که اخیرا به ملکوت اعلی پیوستند تلاش کردیم طی یکسال گذشته با تدارک بسته جامع تشویقی در حوزه مجوزها، مالی و تسهیلاتی و شهرسازانه با همکاری شهرداری‌ها، بانک مسکن و سایر حوزه‌ها گامی هرچند کوچک در این زمینه بر داریم تا بتوانیم ضمن فراهم نمودن بستر مناسب و ایجاد انگیزه بیشتر با مردمی‌سازی و جلب مشارکت اجتماعی سرعت نوسازی در این بافت‌ها را افزایش دهیم.
 
به همین منظور همزمان با سالگرد زلزله بم و با حمایت‌های جناب آقای بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پویش جهادی و رویداد بزرگ "بم سفیر نوسازی برای ایران قوی" را با حضور سفیرانی از شهر بم و شرکت بازآفرینی شهری ایران در بیش از یکصد شهر بزرگ کشور که قریب به ۷۰  درصد بناهای ناپایدار را در خود جای داده است در قالب نشست با شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده، سازندگان و توسعه‌گران و همچنین مدیران و مسوولان شهری برگزار کردیم تا با یادآوری رویداد تلخ رخ‌داده در بم و تشریح  انواع بسته‌های تشویقی موجود (اداری، تسهیلات ارزان‌قیمت، وام ودیعه اسکان موقت، زمین‌های معوض) و بویژه بسته تشویقی جامع شهرسازانه تلاش کنیم با تشویق مردم به مقاوم‌سازی و نوسازی مساکن لرزان خود در مسیری حرکت نماییم که انشاالله هیچ سقفی بر روی هیچ خانواده‌ ای خراب نگردد. و هموطنان در آرامشی که مدنظر سردار دلها بود زندگی کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: