جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 آذر 1401     
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:
افزایش ۷ درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی در مازندران

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، گفت : در ۸ ماه امسال ۴۱۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت.

علی عباسی اظهار کرد: براساس آمارها، ۳۲۳ نفر از تلفات تصادفات هشت ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.
 
وی یادآور شد: آمل در رتبه نخست شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی را با ۵۳ ، ساری و میاندرود با ۵۲ ، بابل با ۴۸ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با ۶ فوتی گزارش شده است.
 
 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین کشته‌ها در محور برون شهری و راه روستایی بوده است، افزود: از ۴۱۵ کشته‌های ناشی از تصافات جاده‌ای در ۸ ماهه امسال، ۲۹۵ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش ۵ درصدی ) و ۱۲۰ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۱۱ درصدی ) گزارش شده است.
 
این مسئول به افزایش ۸ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: ۹هزار ۳۸۳ نفر از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشان از فرهنگ بالای ملی دانست و اظهار کرد: برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی راباید محترم بدانیم.
 
این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: