جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 آذر 1401     
مُرده فراری در حمام دستگیر شد

 خراسان: من فقط با مرده‌ای که در شیراز دفن شده است شباهت اسمی دارم و آن مرد فوت شده را هم نمی‌شناسم! پلیس مشهد مرا به اشتباه دستگیر کرده است و من از همه افرادی که مرا از درون حمام بیرون کشیدند و به کلانتری انتقال دادند، شکایت می‌کنم چرا که ...

اینها بخشی از اظهارات مرد ۴۰ ساله ای است که با ارسال نیابت قضایی از اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، در حالی توسط نیروهای کلانتری طبرسی شمالی مشهد دستگیر شد که  درون حمام منزل مسکونی مخفی شده بود. این مرد که یک جاعل حرفه‌ای است با تاکید بر این که پلیس او را به اشتباه دستگیر کرده است، درباره گذشته خود گفت: من در یک خانواده هفت نفره به دنیا آمدم و پدرم یک کارگر ساده بود. بعد از آن که تا مقطع دیپلم درس خواندم دیگر به تحصیل ادامه ندادم و وارد بازار کار شدم.شغلم آزاد بود و به طور سنتی با همسرم ازدواج کردم. در حالی که یک فرزند خردسال دارم، اما هیچ گاه به دنبال مصرف مواد مخدر نرفتم و اعتیاد ندارم ولی مدتی در زندان مرودشت شیراز به جرم جعل و کلاهبرداری تحمل حبس کردم. بعد از آزادی از زندان هم به همراه خانواده ام به مشهد آمدم و در بولوار طبرسی شمالی مشهد به زندگی ادامه می دادم تا این که امروز (دیروز) ماموران انتظامی به سراغم آمدند و مرا در حالی دستگیر کردند که داخل حمام بودم!
 
با آن که مرد ۴۰ ساله مدعی بود نیروهای انتظامی او را به اشتباه دستگیر کرده اند ،اما وی نه تنها توسط حدود ۲۰شاکی شناسایی شد بلکه بررسی و کنکاش های افسران دایره تجسس که با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرگرد «جواد یعقوبی» (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) انجام شد، بیانگر آن بود که متهم مذکور از مدت ها قبل فعالیت های مجرمانه خود را در استان فارس آغاز کرده است. او به بهانه های واهی و با وعده هایی مانند یافتن شغل و گرفتن تسهیلات بانکی از مردم کلاهبرداری می کرد و به جرم جعل و کلاهبرداری به تحمل زندان محکوم شده است، اما او نه تنها مهر موسسه خیریه ای را برای اهداف مجرمانه خود جعل کرده بود بلکه برخی اسناد قضایی را هم جعل کرده و پس از مرخصی از زندان فراری شده بود.
 
این متهم فراری برای آن که  دیگر قانون او را فراموش کند، گواهی  فوت خود را نیز جعل کرده و با گذاشتن سنگ قبری بر مزار خود، مراسم عزاداری هم برای خودش گرفته بود. این مرد فراری که از سوی دادگاه کیفری ۲ شیراز به تحمل ۴ سال زندان و رد مال به شاکیان خود محکوم شده بود، با این ترفند و پخش آگهی ترحیم با نام شناسنامه ای خود، به صورت مخفیانه زندگی می کرد تا این که یکی از شاکیان او را به طور اتفاقی در یکی از کوچه های حاشیه شهر شیراز مشاهده کرد و با تعجب به مردی می نگریست که از قبر بیرون آمده بود! او ۲۰ میلیون تومان از مرد فوت شده طلب داشت چرا که این مبلغ را برای دریافت تسهیلات بانکی به او پرداخته بود! و طبق رای دادگاه قرار بود که این مبلغ را به وی بازگرداند ولی به طور اتفاقی آگهی ترحیم وی را دیده و از دریافت پول منصرف شده بود!
 
در همین حال، مرد مذکور نیز با مشاهده یکی از شاکیان و در حالی که دست و پای خود را گم کرده بود، سراسیمه از آن کوچه فرار کرد و بدین ترتیب این شاکی ماجرای «مرده ای که از قبر بیرون آمده است!» را به پلیس گزارش داد.
 
طولی نکشید که ردزنی های اطلاعاتی نشان داد «مرده فراری» به مشهد گریخته است و به صورت زیرزمینی به زندگی خود ادامه می دهد، بنابراین قاضی اجرای احکام شیراز، دستور نیابتی را برای دستگیری «متهم فراری» صادر کرد و گروهی از افسران آگاهی شیراز به مشهد مراجعه کردند. در همین حال افسران کارآزموده کلانتری طبرسی شمالی نیز برای شناسایی مخفیگاه «مرده فراری» وارد عمل شدند و در یک عملیات هماهنگ و اطلاعاتی محل اختفای متهم را در بولوار طبرسی شمالی در حالی به محاصره درآوردند که کسی در منزل را باز نمی کرد. به همین دلیل ماموران انتظامی با کسب مجوز قضایی، وارد مخفیگاه وی شدند و او را درون حمام هنگامی به دام انداختند که در تاریکی و پشت در حمام پنهان شده بود. با انتقال وی به مقر انتظامی، بازجویی ها ادامه یافت ولی او با تایید برخی جرایم و اقدامات مجرمانه خود، مدعی بود که من از قبر بیرون نیامده ام و ماموران مرا به اشتباه دستگیر کرده اند! با انتقال متهم به شیراز، بررسی های بیشتر در حالی ادامه دارد که حدود ۲۰ شاکی او را شناسایی کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: