جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 آذر 1401     
شهردار منطقه ۵ خبر داد
مناسب سازی ۲۳ کیلومتر از معابر منطقه

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۵ با اشاره به این‌که تعهد منطقه ۵ برای مناسب سازی معابر در سال جاری ۱۱ کیلومتر بوده اما ۲۳ کیلومتر از معابر منطقه مناسب سازی شده است، گفت: طبق مصوبات هرساله باید دو معبر، بوستان و ساختمان اداری در سطح منطقه مناسب سازی شود. در سال جاری حدود ۲۰۰ درصد رشد در حوزه مناسب سازی‌ها در سطح منطقه داشته‌ایم.

احسان شریفی در تشریح روند مناسب سازی در سطح منطقه ۵ گفت: پیرو مصوبات سالیان گذشته و ابلاغی که به منطقه انجام شده در موضوع مناسب سازی توانسته‌ایم امسال به صورت مشترک با منطقه ۲ رتبه نخست مناسب سازی در سطح مناطق ۲۲ گانه را کسب کنیم و در سنوات گذشته نیز منطقه ۵ رتبه نخست مناسب سازی را به خود اختصاص داده بود.

وی ادامه داد: تا به حال در زمینه احداث معابر، ظرف دو سال گذشته ۲۳ کیلومتر از معابر سطح منطقه مناسب سازی شده است. بی‌تردید با توجه به طول معابر پیاده راهی باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع در سطح منطقه داشته باشیم. در همین راستا در بوستان شیوا در ناحیه ۴ منطقه ۵ معابر بوستان به همراه تجهیزات برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است و علاوه بر این بوستان، بوستان الهام، کوروش و پرنیان در سطح منطقه مناسب سازی شده‌اند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: طبق مصوبات هرساله باید دو معبر، بوستان و ساختمان اداری در سطح منطقه مناسب سازی شود. در سال جاری حدود ۲۰۰ درصد رشد در حوزه مناسب سازی‌ها در سطح منطقه داشته‌ایم. در همین راستا نیز ساختمان اداری شهرداری منطقه ۵ با توجه به کثرت مراجعات، مناسب سازی شده است.

وی درباره اعتبار مناسب سازی در سطح منطقه تصریح کرد: ۲.۵ میلیارد تومان برای مناسب سازی در سطح منطقه اختصاص پیدا کرده اما با توجه به بهره‌گیری از بودجه‌های عمرانی رقمی حدود هفت میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

شهردار منطقه ۵ در خصوص مناسب سازی معابر منتهی به ایستگاه‌های متروی سطح منطقه نیز گفت: در متروی صادقیه محیط پیرامونی در اختیارماست و مناسب سازی‌ها در درون ایستگاه‌ها برعهده مترو است. آن بخشی که آماده سازی را انجام داده‌ایم پلازای شهری در محدوده متروی صادقیه است که اقدامات آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در این محدوده در زمان‌های پیک تردد و مسافرگیری مترو در حوزه حمل و نقل عمومی در پایانه مشکلاتی را داشتیم که با برگزاری جلسات و اختصاص ظرفیت حمل و نقل عمومی این مشکل را حل کردیم.

شهردار منطقه ۵ درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه ۵ نیز به سه محدوده مرادآباد، حصارک و کن اشاره کرد و افزود: در این سه منطقه عمده ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه رخ می‌دهد که برای محله کن طرحی پیشنهاد شده که معاونت شهرسازی، سازمان نوسازی و شهرداری منطقه اضلاع اصلی آن را تشکیل می‌دهند. این طرح به شورای عالی شهرسازی ارسال شد اما نهایتا برگردانده شد و در کمیسیون ماده ۵ نیز با آن موافقت نشد؛ لذا مجددا پس از بازدید شهردار تهران از محله کن تغییراتی در آن اعمال شد و در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ بار دیگر مطرح خواهد شد. البته اهالی با این طرح موافق هستند به این ترتیب با تصویب این طرح عمده مشکل ساخت وسازهای غیرمجاز در این محدوده حل و فصل خواهد شد.

شریفی تاکید کرد: موضوع دیگری که در کن مطرح است درباره انشعابات گاز و آب و برق است که بعضا دیده می‌شود ۲۰ خانوار از یک انشعاب که مجاز بوده است گاز گرفته‌اند و موجب افزایش تساعدی فیش‌های گاز می‌شود؛ لذا مقرر شد کارگروهی این موضوع را پیگیری کند تا با اخذ مجوزهای لازم و تحقق این موضوع ایمن‌سازی و آرامش برای شهروندان به ارمغان آورده شود.

وی ادامه داد: برای محدوده حصارک نیز طرح تفصیلی توسط سازمان نوسازی تهیه شده است با بازدیدی که از این محله داشتیم اگر این طرح محقق شود که البته رضایت اهالی و رعایت ضوابط و مقررات را می‌طلبد، موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه حل خواهد شد. در مورد مرادآباد نیز عمده مشکل مربوط به اراضی ملی است که امکان ساخت و ساز در آنها وجود ندارد و دولت موظف است برای این اراضی زمین‌های ماعوض بدهد که وزارت راه و شهرسازی این زمین‌ها را معرفی نکرده و یا زمین‌هایی که معرفی شده به لحاظ ارزش با زمین‌های درون منطقه مطابقت ندارد.

شهردار منطقه ۵ در خصوص جمع آوری افراد بی خانمان در سطح منطقه نیز اظهار کرد: این افراد اکثرا در دره فرح‌زاد بودند که با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت بخش قابل توجهی از معتادین متجاهر جمع‌آوری شدند و در مراکز نگهداری می‌شوند. یک یاورشهر در سطح منطقه وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان در آن محل نگهداری می‌شوند و کارتن‌خواب‌هایی هستند که معتاد نیستند و تنها بی‌خانمان هستند. دو گرمخانه نیز یکی برای آقایان و یکی برای بانوان در سطح منطقه وجود دارد.

وی درباره اقدامات شهرداری منطقه ۵ برای مقابله با سیل و مهار آب‌های سطحی در هنگام بارش‌ها افزود: در سنوات گذشته اقدامات خوبی انجام شده که یکی از آنها کانال مهندسی است که در بزرگراه شهید باکری احداث شده است. خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و کاهش پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ نیز این موضوع را اثبات می‌کند.

شریفی با اشاره به این‌که ۱۴.۵ درصد معاملات ملکی در برخی از فصول مربوط به منطقه ۵ است، افزود: منطقه ۵ منطقه‌ای نسبتا برخوردار است که در آن بافت فرسوده به جز در دو سه محله که روستا بوده و بعدا به تهران الحاق شده، وجود ندارد. در آینده نیز با تکمیل ۳۶ ایستگاه مترو یکی از برخوردارترین مناطق در این حوزه خواهد بود. در سرانه‌های فضای سبز و وجود بازارهای روز و میادین تره و بار نیز از موقعیت خوبی برخوردار است.

وی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح منطقه نیز اظهار کرد: در آخرین اقدام جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در تهران به سازمان پسماند سپرده شده که اکیپ‌های ویژه جمع آوری پس از اطلاع ما نسبت به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب اقدام می‌کنند. متاسفانه افزایش زاد و ولد این حیوان و حضور زیاد آنها در محله‌های شمالی منطقه گونه‌های طبیعی را به شدت مورد تهدید قرار داده و آسیب‌های زیادی به اکوسیستم منطقه وارد کرده است.

شهردار منطقه ۵ درباره تعهد شهرداری منطقه در موضوع مناسب سازی تصریح کرد: برای سال جاری مناسب سازی برای تعهد منطقه ۱۱ کیلومتر بوده اما ۲۳ کیلومتر مناسب سازی انجام شده و تلاش کرده‌ایم که همیشه بیشتر از تعهد خود در این حوزه اقدام کرده باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: