جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 آذر 1401     
انفجار انتحاری در پاسگاه پلیس در اندونزی

 یک فرد مهاجم امروز (چهارشنبه) خود را در یک ایستگاه پلیس در جزیره جاوه اندونزی منفجر کرد و به نظر می‌رسد این تازه‌ترین حمله انتحاری در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان باشد.

 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آسوین سیپایونگ، رئیس پلیس شهر باندونگ گفت که مردی با یک موتورسیکلت وارد پاسگاه پلیس آستانه آنیار شد و در حالی که نیروهای پلیس برای تجمع صبحگاهی صف کشیده بود، مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.
 
ابراهیم تومپو، سخنگوی پلیس جاوای غربی گفت که این فرد مهاجم در حال ورود به پاسگاه بود که مواد منفجره خود را منفجر کرد و بلافاصله خودش و یک افسر کشته شدند. او گفت که شش افسر دیگر و یک غیرنظامی با جراحات به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.
 
پلیس همچنان در حال بررسی حمله در شهر باندونگ در جاوه غربی و بررسی این نکته است آیا این مهاجم که هنوز هویت او شناسایی نشده است، با گروه‌های رادیکال ارتباط داشته است یا خیر.
 
ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، قسمت‌هایی از اعضای بدن را که در نزدیکی لابی آسیب‌دیده پاسگاه پلیس پراکنده شده، نشان می‌دهد. گزارش‌های تلویزیونی نشان می‌دهد که دود سفید رنگی از ساختمان بلند می‌شود و مردم از هراس شنیدن صدای بلندی در حال دویدن هستند.
 
اندونزی از زمان بمبگذاری سال ۲۰۰۲ در جزیره تفریحی بالی که منجر به کشته شدن ۲۰۲ تن شد که بیشتر آنها گردشگران خارجی بودند، با شبه‌نظامیان دست و پنجه نرم می‌کند. حملاتی که هدف آنها خارجی‌هاست، در سال‌های اخیر تا حد زیادی با حملات کوچک‌تر و حملاتی که تلفات کمتری دارند، جایگزین شدند و معمولا دولت، پلیس و نیروهای ضد تروریسم و افرادی که شبه‌نظامیان را مرتد می‌دانند، هدف قرار می‌دهند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: