جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 آذر 1401     
اجرای طرح شناسه کالا در کنترل بازار لوازم یدکی موثر بوده است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اجرای طرح شناسه کالا را در کنترل بازار لوازم یدکی خودرو موفقیت آمیز عنوان و بیان کرد: با اجرای این طرح مصرف کنندگان قطعات یدکی می توانند از طریق اتصال به سامانه مربوطه و استعلام بارکد از اصالت قطعه مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

علی اکبر کریمی انگیزه های سودجویانه را مهم ترین عامل افزایش قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو برشمرد و عنوان کرد: با توجه به افزایش قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی پایش و مقابله با این موضوع توسط مسئولین امر به ویژه وزارت صمت ضرورت دارد.
 
وی طرح شناسه کالا را در حذف قطعات قاچاق و تقلبی از بازار تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: الزام تولید کنندگان و توزیع کنندگان به ثبت شناسه کالا روی قطعات خودرو که اخیرا از سوی وزارت صمت برای مقابله با قطعات تقلبی در بازار پیش بینی شده طرحی بسیار خوب است و اجرای این طرح بر اساس گزارشات موجود موفقیت آمیز بوده و مصرف کنندگان قطعات یدکی می توانند از طریق اتصال به سامانه مربوطه و استعلام بارکد از اصالت قطعه مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه با به کارگیری قطعات تقلبی در خودرو امکان بروز هر گونه حادثه برای خودرو و سرنشینان وجود دارد اجرای این طرح علاوه بر مجازات افراد سودجو می تواند تا حد زیادی از بروز تصادفات جلوگیری کند.
 
کریمی در خصوص انتقادها به عملکرد سامانه جامع تجارت و تاثیر آن در حذف تقلب و قاچاق از بازار لوازم یدکی اذعان داشت: اگرچه سامانه جامع تجارت کار خود را از دولت قبل آغاز کرده اما این سامانه هنوز نواقصی دارد و با توجه به تکلیفی که در قانون برای دولت و سایر دستگاه ها معین شده اتصال سریع صنوف به این سامانه و رفع نواقص آن ضرورت دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: