جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 آذر 1401     
همزمان با روز جهانی معلولان صورت گرفت
بهره برداری از ۲ بوستان مناسب سازی شده در مناطق ۱۰ و ۱۷ پایتخت

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، صبح روز گذشته شنبه با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرداری تهران دو بوستان مناسب سازی شده در مناطق ۱۰ و ۱۷ تهران به بهره برداری رسید.

مهدی چمران در آئین بهره برداری از پروژه‌های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران در قالب پانزدهمین شنبه افتخار و امید در محل بهره‌برداری از بوستان باغ سبزی منطقه ۱۷، گفت: از سال ۱۳۸۴ ستاد مناسب سازی با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شد که در این مدت اقدامات زیادی نیز انجام شده است اما در همان موقع انتقادی نسبت به این مناسب سازی‌ها داشتم که نمی‌دانم هنوز هم ادامه دارد یا خیر؟

وی افزود: در برخی مکان‌ها که مناسب سازی انجام می‌شد از موزائیک‌های برجسته‌ای که استفاده می‌کردند برای پایان آن فکری نمی‌شد و بعضا به درون یک جوب ختم می‌شد؛ لذا باید نگاهی داشته باشیم که پایان این مسیرها نیز به نقطه مناسبی ختم شود و با تدبیر این کار را انجام دهیم.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم در مناسب‌سازی‌هایی که امروز انجام می‌شود این موارد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مناسب سازی اگر از ابتدا در پروژه‌ها انجام شود قطعا ارزانتر، راحتتر و عملی تر خواهد بود و امیدوارم در ساختمان‌های شخصی نیز مناسب سازی‌های مورد نیاز طبق قوانین و ضوابط اجرا شود.

روز گذشته با حضور شهردار تهران بوستان تخصصی مادر و کودک باغ نظر در منطقه ۱۰ نیز به بهره برداری رسید.

در این مراسم اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران حضور داشتند. این بوستان در هشتمین قرار خدمت شهردار تهران در سی‌ام دیماه سال گذشته به عنوان نخستین بوستان مادر و کودک شهر تهران کلنگ زنی شده بود. این بوستان ۶۶۲۶ متر مربع مساحت دارد که با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران احداث شده است. احداث این بوستان در محله هفت چنار با ارتقاء کیفیت زندگی و رونق گردشگری و اکوتوریسم در جهت ارتقاء کیفیت هوا انجام شده است.

این بوستان، از امکاناتی نظیر ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سفره‌انداز، مسیر تندرستی برخوردار است و ضمن مورد مناسب‌سازی قرار گرفتن برای بهره‌برداری از سوی معلولین، وسایل مختص به کم‌توانان و نابینایان نظیر وسایل ورزشی، نیمکت و ایستگاه تندرستی برای استفاده از سوی افراد معلول را هم داراست.

احداث این بوستان در محله هفت چنار، باعث ارتقای کیفیت زندگی و رونق گردشگری و اکوتوریسم در جهت سالم‌سازی هوای شهر خواهد شد.

گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان شامل زیتون تلخ، توت، توری، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، انارگل، یاس هلندی جنگلی، شمشاد سبز و ابلق، شمشاد قیچی خورده، زرشک قرمز، انواع رز، بوته دائمی و... هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: