جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 آذر 1401     
قیمت گذاری خودرو باید با حفظ منافع مصرف کننده و تولید کننده همراه باشد

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر واقعی سازی قیمت خودرو عنوان کرد: با افزایش هزینه های تولید طبیعی است که خودروسازان انتظار افزایش قیمت روی محصولات خود را داشته باشند.

حسین محمد صالحی دارانی ضمن اشاره به اینکه قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو موجب زیان دهی خودروسازان شده است بر واقعی سازی قیمت خودرو تاکید و عنوان کرد: دولت در قیمت گذاری خودرو باید هم قدرت خرید مصرف کننده و هم منافع تولید کننده را در نظر بگیرد چرا که امروز خودرو به یکی از نیازهای اساسی مردم تبدیل شده است و از طرفی خودروساز نیز قیمت تمام شده محصول خود را بر اساس قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید محاسبه و اعلام می کند.
 
وی کاهش زیان دهی در صنعت خودرو را مستلزم افزایش حمایت های دولت و وزارت صمت از خودروسازان دانست و بیان کرد: با افزایش هزینه های تولید طبیعی است که خودروسازان نیز انتظار افزایش قیمت روی محصولات خود را داشته باشند اما دولت می تواند ملزومات تولید را با قیمت مناسب و نظارت بیشتر در اختیار خودروسازان قرار دهد تا خودروهایی با قیمت اقتصادی و متناسب با قدرت خرید مردم تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.
 
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علاوه بر این دولت با پرداخت سوبسید می تواند خودروسازان را در ساخت خودرو اقتصادی کمک کند. بنابراین برای حل مشکل قیمت گذاری در صنعت خودرو راه حلی جز حمایت دولت از خودروسازان وجود ندارد.
 
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم قیمت گذاری در صنعت خودرو به سمتی پیش رود که هم به جلب رضایت مصرف کننده و هم به اصلاح وضعیت اقتصادی و کاهش زیان دهی در صنعت خودرو کمک کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: