جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 آبان 1401     
توسعه پایانه "مهرشهر" فاصله حرکت قطارها را کاهش می‌دهد

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.

حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه پایانه‌ها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه‌های ریلی شناخته می‌شوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخص‌های بهره‌برداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و به‌موقع تعمیرات در این فضا انجام می شود، افزود: حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانه‌های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.
 
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال دستگاه تراش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبر داد.
 
نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حدفاصل اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان ‌البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 23 سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران می‌گذرد، افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.
 
نامی تصریح کرد: این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر می‌تواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمان‌های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.
 
سرپرست شرکت بهره برداری مترو در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و رهنمودهایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: