جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 آبان 1401     
بهره‌برداری از ۵ پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی پایتخت

 به گزارش اخبار کلان شهر تهرانی نیوز، پنج پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی در حوزه آبریز در سطح شهر تهران با حضور شهردار تهران و نایب رئیس شورا و اعضای شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

پورهاشم در آیین بهره‌برداری از پنج پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آبهای سطحی در حوزه آبریز گفت: امروز پنج پروژه به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که پروژه نخست به طول ۴۷۱ متر جزو اولویت پروژه‌های شرکت خاکریز آب بوده که از نقاط بحرانی سیلابی در تهران محسوب می‌شده و در دوره جدید مدیریت شهری این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و امروز آماده بهره‌برداری شده است.
 
مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهرداری تهران ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ این پروژه در منطقه ۲ شروع شد و تا سال ۱۳۹۹ که به شرکت خاکریز آب سپرده شد پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی داشته است. ظرفیت کانال قدیم که آب‌های سطحی غرب تهران را جمع‌آوری می‌کند ۳۹ مترمربع بر ثانیه بوده که با سیل‌برگردان جدید با ظرفیت ۲۹ مترمکعب بر ثانیه هم بحران سیل را پوشش می‌دهیم و هم می‌توان برای لایروبی کانال قدیم از آن بهره بگیریم.
 
پورهاشم ادامه داد: پروژه دیگر در پل گیشا و در منطقه بازارچه نصر به طول ۸۳۵ متر است که بتن ریزی و کف سازی آن انجام شده و در حقیقت مرمت آن پایان پذیرفته است. شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه لشکری که از محدوده شیشه مینا تا پل کن ادامه دارد نیز از پروژه دیگریست که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، کانال قل قلی هم از دیگر پروژه‌ای است که بنا به درخواست شهرداری منطقه ۲ تعمیر و مرمت آن انجام شده است.

افزوده شدن ۴۶۰۰ متر به طول شبکه آب‌های سطحی تهران
 
وی تاکید کرد: امروز در مجموع ۴۶۰۰ متر به شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی اضافه می‌شود که ۱۳۰۰ متر آن توسعه‌ای و مابقی نیز مرمت بوده است.
 
پورهاشم ادامه داد: ماموریت شرکت خاکریز آب پروژه‌های زیرساختی در حوزه کنترل و مدیریت آب‌های سطحی است که امیدواریم با تامین بودجه لازم شهر را از خطر سیلاب به ویژه در منطقه غرب مصون کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: