جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 آبان 1401     
تلاش متروی تهران برای تسریع عملیات اجرایی پایانه آزادگان

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه آزادگان که مربوط به خط ۳ متروی تهران می‌شود، همچنان ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود با تأمین به موقع منابع مالی، سرعت پیشرفت این پایانه مهم شبکه متروی پایتخت افزایش قابل توجهی داشته ‌باشد.

در بازدید مدیرعامل شرکت متروی تهران از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پایانه آزادگان، عملیات اجرایی بخش‌های مختلف از جمله سه‌راهی ارتباطی خط ۳ به پایانه و نیز مرحله حفاری‌های مربوط به گذر از زیر ریل راه‌آهن سراسری جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و تمهیدات لازم جهت تسریع اقدامات پیش‌رو اندیشیده شد.
 
یکی از بحث‌های اصلی نشست برگزار ‌شده پس از این بازدید میدانی، تخصیص اعتبارات مصوب در زمان مقرر برای پیشبرد ادامه عملیات اجرایی پروژه بود و به همین منظور تهاتر املاک تعیین‌ شده در قرارداد فی‌مابین شرکت مترو و پیمانکار طرح مورد بررسی مجدد قرار ‌گرفت تا در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری و همچنین طی سال ۱۴۰۲ پایانه آزادگان به شکل و شمایل نهایی خود نزدیکتر شود. پایانه آزادگان در جنوبی‌ترین نقطه خط ۳ متروی تهران (تقاطع بزرگراه‌های آزادگان و آیت‌ا... سعیدی) واقع‌شده و ظرفیت پذیرش ۴۶ رام قطار در فاز نخست خود را داراست. با بهره‌مندی از پایانه و پارکینگ آزادگان، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط به ۳ دقیقه و همچنین افزایش ناوگان، تعداد جابجایی مسافر و نیز سهولت سرویس و نگهداری قطارها فراهم خواهد ‌آمد. ضمن اینکه باتوجه به اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر در آینده، اهمیت ساخت پایانه آزادگان به گونه‌ای است که می‌توان گفت در سال‌های آتی به مهمترین پایانه شبکه متروی پایتخت تبدیل خواهد شد.
 
 در بازدید صورت‌گرفته از پایانه مذکور، معاون فنی و اجرایی شرکت مترو به همراه مجری خط ۳ و پیمانکاران و مشاوران طرح نیز حضور داشتند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: