جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 مهر 1401     
اعلام نتایج انتخابات پارلمانی بلغارستان

حزب راست میانه‌روی متعلق به بویکو بوریسوف، نخست وزیر سابق بلغارستان با کسب بیشترین میزان آرا پیروز انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج حاصل از شمارش ۹۹ درصد آرای انتخابات پارلمانی روز یکشنبه بلغارستان نشان داد، حزب راست میانه‌روی GERB متعلق به بویکو بوریسوف، با کسب ۲۵.۴ درصد آرا در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه بلغارستان پیروز شده است.

حزب موسوم به "تغییر را ادامه می‌دهیم"، از احزاب میانه‌روی ضد فساد در بلغارستان نیز با کسب ۲۰.۲ درصد آرای این انتخابات که چهارمین انتخابات سراسری برگزار شده در بلغارستان در کمتر از دو سال بوده، در جایگاه دوم قرار گرفت.

انتظار می‌رود نتایج رسمی نهایی این انتخابات که آرای رای‌دهندگان خارج از بلغارستان را نیز شامل خواهد شد، روز پنجشنبه منتشر شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی یوراکتیو، حزب GERB با وجود قرار گرفتن در جایگاه اول، شانسی کمی برای تشکیل یک دولت باثبات دارد.

انتخابات زودهنگام روز یکشنبه در بلغارستان بعد از آن برگزار شد که دولت کریل پتکوف، نخست وزیر قبلی این کشور در ماه ژوئن سرنگون شد.

در جایگاه سوم نتایج انتخابات روز یکشنبه، حزب موسوم به "جنبش حقوق و آزادی‌ها"، نماینده اقلیت ترک‌های بلغارستان با کسب ۱۳.۳ درصد آرا قرار گرفت.

حزب طرفدار روسیه "احیا" نیز با به دست آوردن ۱۰.۲ درصد آرای انتخابات، جایگاه چهارم را کسب کرد.

حزب سوسیالیست بلغارستان با کسب ۹.۳ درصد و ائتلاف طرفدار اروپای "بلغارستان دموکراتیک" با کسب ۷.۵ درصد آرا در جایگاه‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

کریل پتکوف، رهبر حزب "تغییر را ادامه می‌دهیم"‌ گفت، حزبش وارد ائتلاف با حزب GERB نمی‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: