جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 مهر 1401     
در بررسی حسابرسی مناطق ۱۰ و ۱۸ شهرداری تهران مطرح شد

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،اعضای شورای شهر تهران وضعیت مالی دو منطقه ۱۰ و ۱۸ را در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ بررسی و تصویب کردند.

 اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی حساب‌های مالی شهرداری منطقه ۱۰ برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را روی میز بررسی قرار دادند و میثم مظفر در تشریح ابهامات گزارش حسابرس تصریح کرد: اطلاعات ۲۸ زمین و ۱۸ مورد واحد مسکونی و تجاری در اختیار حسابرس قرار داده نشده است و این عدم در اختیار گذاشتن اطلاعات تخلف است و قابلیت پیگیری دارد.
 
وی با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها در مورد واگذاری املاک، تعداد ۷۲ ساختمان به ارگان و اشخاص مختلف سپرده شده است که در یک مورد از این ساختمان‌ها ۳۱ واحد دارد،‌ گفت: باید واگذاری املاک از شورای شهر مجوز بگیرد که این اتفاق رخ نداده است.
 
شرفی شهردار منطقه ۱۰ نیز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه این حسابرسی برای سال‌های گذشته است،‌ افزود: برخی از اطلاعات را برای اینکه در اختیار حسابرس قرار دهیم باید از چند سامانه و نهاد پیگیری کنیم و اینگونه نیست که با زدن یک دکمه به اطلاعات می‌رسیم و بهتر بود قبل از قرائت این گزارش در صحن یک جلسه انطباق برگزار می‌شد و ما نیز اطلاعات را به روزرسانی می‌کردیم.
 
وی در مورد اطلاعات ۲۸ ملک نیز گفت: این املاک در جریان واگذاری هستند و سازمان املاک شهرداری متولی ارزیابی آنها است و در مورد واگذاری بیش از ۷۰ ساختمان نیز باید بگویم که ۴۴ فقره که عمدتا در آنها سرای محله یا درمانگاه و ... بود تعیین تکلیف شده که البته در مورد تعیین تکلیف مابقی املاک که بخشی از آنها در اختیار نهادهای مختلف است در حال رایزنی هستیم.
 
اعضای شورای شهر به گزارش حسابرس در مورد وضعیت مالی شهرداری منطقه ۱۰ برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ رأی دادند.
 
در ادامه بررسی وضعیت مالی شهرداری منطقه ۱۸ برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ روی میز بررسی قرار گرفت که میثم مظفر در این باره گفت: ۹۱ ساختمان در منطقه ۱۸ واگذار شده است و جالب است بدانید که بالای ۹۵ درصد از پروژه‌های مشارکتی در شهرداری تهران با مشکل مواجه شده و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان معادل رقم بودجه امسال در این پروژه‌ها فریز شده‌اند که در منطقه ۱۸ نیز ما شاهد این اتفاق هستیم و پروژه‌های مشارکتی مشکل دار این منطقه تا سال ۹۹ حل نشده بود.
 
وی افزود: از شهردار می‌خواهیم در مورد وضعیت بهره برداری شهرداری از اراضی راه آهن و تونل روباز تهران – تبریز نیز گزارشی ارائه کند.
 
خسروی شهردار منطقه ۱۸ نیز با بیان اینکه حدود یک ماه پیش با حضور شهردار تهران جلسه‌ای با مسئولان راه آهن برگزار کردیم،  اظهار کرد: قرار شد شهرداری با ایجاد تاسیسات ایمنی و رمزهای دسترسی حق بهره‌برداری از پیاده راه حضرت زهرا (س) را داشته باشد که در دوره گذشته این پیاده راه افتتاح شد اما مشکلاتی داشت که ما در آن طرح بازنگری انجام دادیم.
 
وی گفت: برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه شهید شوشتری چند ملک تملک کردیم که در صدد آن هستیم که هر چه سریعتر اسناد مالکیت آن را به شهرداری منتقل کنیم.
 
اعضای شورای شهر به گزارش حسابرس در مورد منطقه ۱۸ برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را تصویب کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: