جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 شهريور 1401     
بررسی افزایش ضریب ایمنی شبکه متروی تهران در مواجهه با سوانح طبیعی

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، در نشست اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو دستورالعمل‌های مربوط به ارتقاء ضریب ایمنی فعالیت‌های شبکه مترو پایتخت مورد جمع بندی نهایی قرار گرفت.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد که نشست اعضای کمیته بحران و پدافند غیر عامل شرکت مترو تهران با حضور مهندس هرمزی معاون فنی و مهندسی شرکت برگزار و طی آن مواردی از قبیل پیگیری تخصیص ۲ درصد از اعتبارات بودجه به بحث پدافند غیرعامل ، جمع‌بندی دستورالعمل‌های مربوط به ارتقاء ضریب ایمنی فعالیت های مترو،کاهش خطرپذیری ایستگاه ها و خطوط در مواجهه با حوادث طبیعی، جمع آوری تصاویر و نقشه های سه بعدی فضاهای زیرسطحی ایستگاه ها و خطوط مترو در بانک اطلاعاتی، اتصال یکی از بیمارستان‌ها به ایستگاه مترو ، مدیریت یکپارچه بحران در مواقع اضطراری و ... مورد بررسی قرار گرفت.
 
یکی از موارد مهم و به روز جلسه مذکور ، افزایش ضریب ایمنی شبکه مترو تهران در مواجهه با سیلاب و طبقه بندی سطوح خطر پذیری ایستگاه ها در 6 سطح مختلف بود . همچنین قرار شد الزامات اجرایی در قرارداد پیمانکاران و مشاوران ساخت خطوط و ایستگاه های جدید شبکه مترو پایتخت به طور خاص مورد دقت قرارگرفته و گنجانده شود تا از این حیث ایمنی بیشتری در مواجهه با سوانح غیر مترقبه حاصل شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: