جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 شهريور 1401     
رفع تدریجی نواقص خط ۳ متروی تهران

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، خطوط در حال بهره برداری شبکه متروی پایتخت، دارای نواقصی هستند که رفع تدریجی آنها همواره مدنظر متولیان امر قرار داشته است؛ البته این امر مستلزم تامین منابع مالی مورد نیاز و همچنین فراهم شدن برخی پیش نیازها بوده و تکمیل آنها زمان خاص خود را طلب می‌کند.

 مهندس آزاد اکبری سرپرست مجری خط ۳ متروی تهران با اعلام راه اندازی یک هواکش میان تونلی در این خط گفت: به مدد پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، هواکش میان تونلی بین ایستگاه‌های شهید صیاد شیرازی و خواجه عبدا... انصاری با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های ساختمانی و تجهیزاتی راه‌اندازی شد. هواکش‌های میان تونلی ضمن افزایش کیفیت بهره‌برداری ازایستگاه‌ها و ایجاد ضریب ایمنی بیشتر برای آنها، در مواقع اضطراری به عنوان پله فرار و مسیر ایمن برای خروج مسافران نیزمورد استفاده قرار می گیرند.
 
وی در مورد رفع سایر نواقص خط۳ گفت: بزودی ۲ هواساز در ایستگاه‌های بخش میانی خط ۳ آماده بهره‌برداری خواهد شد و در کنار این مساله، ایجاد ۳ هواکش میان تونلی دیگر به همراه تکمیل ورودی غربی ایستگاه خواجه عبدا... انصاری و نیز ورودی دوم ایستگاه سهروردی را در دستور کار داریم.
 
  وی افزود: بحث تامین آسانسور برای برخی ایستگاه‌ها، ایجاد خروجی‌های اضطراری، تکمیل تجهیزات برقی و مواردی از این قبیل نیز همواره مدنظر دست‌اندرکاران امر قرار داشته که برخی از این عملیات نیازمند استملاک اراضی مورد نظر است. به هر حال باتوجه به روند تزریق منابع مالی و فراهم شدن مقدمات و پیش نیازهای لازم، رفع تدریجی نواقص خط۳ در دستور کار قرار داشته و در حال انجام است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: