جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 مرداد 1401     
کاروان ورزشی کارگران به مسکو می‌رود

 

اولین دوره مسابقات بین‌المللی شرکت‌ها از روز جمعه ۲۱ مرداد در مسکو آغاز می‌شود و تا ۲۵ مرداد ادامه خواهد داشت، کاروان ورزشی کارگران با عنوان «رهپویان محرم » در ۴ رشته ورزشی در این مسابقات حضور خواهد داشت.

جواد رمضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات بین‌المللی شرکت‌ها با حضور بیش از ۱۶۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف در ۲۱ رشته ورزشی در ورزشگاه لوژنینکی مسکو برگزار می شود که ورزشکاران کارگر کشورمان در ۴ رشته ورزشی فوتبال ۶ نفره، بسکتبال سه نفره، کراسفیت و دوومیدانی در قالب یک کاروان ۷۶ نفره روز جمعه ۲۱ مرداد عازم مسکو می‌شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه زمان برای انتخاب، معرفی تیم ها و ورزشکاران جهت شرکت در این مسابقات بسیار محدود بود، شرکت هایی را در اولویت قرار دادیم که در سنوات گذشته در ورزش کارگری حضوری موثر و فعال داشتند و حامی ورزش کارگری بودند و این که از هر نظر دارای شاخصه های لازم برای اعزام به تورنمنت بین المللی شرکت ها در مسکو را داشتند.

رییس فدراسیون ورزش کارگری هدف از حضور ورزشکاران کارگر و شرکت ها در این گونه میادین را ایجاد انگیزه برای مدیران و کارفرمایان و شور و اشتیاق کارگران برای روی آوردن به ورزش های سلامت محور عنوان کرد و افزود: کارفرمایان وقتی ببینند فضایی برای دیده شدن شرکت های آنها در میادین جهانی و بین المللی فراهم است و فدراسیون کارگری به فعالیت های آنها ارزش قائل  هستند بیش از پیش به سمت سرمایه‌گذاری در ورزش کارگران گرایش پیدا می‌کنند و همین مساله عاملی برای توسعه و پیشرفت ورزش در بین جامعه کارگری خواهد شد. 

رمضی همچنین نام کاروان ورزشی ایران در مسکو را «رهپویان محرم» عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام محرم قرار داریم نام "رهپویان محرم" را برای کاروان انتخاب کردیم که متناسب با این نام برنامه های فرهنگی خوبی برای کاروان ایران در نظر گرفته شده است، به طوری که تمام لباس‌های ورزشکاران اعزامی مزین به «یا حسین» طراحی شده و همچنین در مراسم افتتاحیه کاروان با پرچم «یا حسین» رژه خواهد رفت.

وی در پایان از اعزام تیم شنا به مسابقات قهرمانی کارگران جهان خبر داد و افزود: این مسابقات از دوم تا ششم شهریور در فنلاند برگزار می‌شود که تیم ایران با ۲۰ ورزشکار، سرپرست و کادر فنی در این مسابقات حضور خواهد داشت.