جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مرداد 1401     
بررسی اثرات احداث خطوط جدید متروی تهران بر میزان جذب مسافر

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مطالعات مربوط به طراحی و احداث خطوط جدید شبکه متروی تهران، خصوصیات متعدد و قابل توجهی دارد که تاثیرات عینی آن در روند ساخت تونل ها و ایستگاه ها مشخص خواهد شد.

مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در بحث مطالعات خطوط جدید شبکه متروی پایتخت، بررسی اثرات احداث و بهره برداری از هر یک از ایستگاه های خطوط  ۸ الی ۱۱ بر میزان جذب مسافر سایر خطوط بوده و به عبارتی تحقیقات انجام شده صرفاً در محدوده ۴ خط جدید نیست بلکه کل شبکه مترو در این مطالعات مدنظر قرار گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های مطالعات خطوط جدید اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مشاوران طرح، کلیه تملک های مورد نیاز برای  احداث تونل ها، ایستگاه ها و همچنین دپو-پارکینگ‌های خطوط ۸ تا ۱۱ را در بررسی های خود لحاظ کرده اند و تمام استملاک های لازم طی جلسات کارشناسی با شهرداران مناطق مربوطه، جمع بندی و نهایی شده است. 
 
 درستی در پایان صحبت های خود گفت: برای نخستین بار در انجام مطالعات خطوط ریلی درون شهری از مجموعه مشاوران متعدد و متنوع در عرصه‌های مختلف از جمله امور شهرسازی و ترافیکی استفاده شده است تا ضمن تعیین دقیق بهترین موقعیت ایستگاه ها و همچنین ظرفیت خطوط دردست اجرا، ضمن جذب حداکثری مسافر، بتوان با کمترین هزینه ممکن نسبت به ساخت خطوط جدید اقدام کرد. در واقع بخش قابل توجهی از مطالعات به نحوه تامین منابع مالی احداث تونل ها و ایستگاه ها از محل بودجه غیر نقد شهرداری تهران و یا مشارکت بخش خصوصی معطوف شده تا در روند احداث آنها با کمترین فراز و نشیب مواجه شویم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: