جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 مرداد 1401     
یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد
ضرورت بازنگری جدی در ساختار شرکت شهربان حریم‌بان تهران

 به گزارش گروه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، یک عضو شورای شهر تهران بر ضرورت بازنگری جدی در ساختار شرکت شهربان حریم‌بان تاکید کرد.

 ناصر امانی در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش حسابرسی شرکت شهربان، حریم‌بان گفت: شرکت شهربان و حریم‌بان کاری هم سهل و هم ممتنع دارد. بنده در بنیان‎گذاری و تشکیل این شرکت در دوره چهارم بوده‌ام. این شرکت دو مشکل اساسی دارد. اول اینکه؛ ابزار قانونی لازم برای انجام مأموریت هایشان ندارد؛ دوم؛ امکانات و ابزار مادی و فیزیکی را برای اجرای مأموریتش ندارد. یعنی این دو مشکل اساسی از همان ابتدا بوده، هرچند به تدریج رفع شده است.
 
وی ادامه داد: این شرکت طی چند ماه گذشته یعنی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مأموریت انجام داده است. ۲۰۰۰ نیرو دارد آن هم نیروهایی که تحت امر خودش نیستند و برای شرکت‌های پیمانکاری هستند و به صورت متمرکز هم عمل نمی‌کنند و در ۱۲۳ ناحیه شهر تهران عمل می‌کنند. اداره این سازمان با نداشتن این دو ابزار مهم چگونه فعالیت می‌کند؟. 
 
امانی با بیان اینکه بنا بود شرکت شهربان حریم‌بان زمانی ضابط قوه قضائیه شوند، گفت: نمی‌دانم کارشان انجام شد یا نه! یعنی آیا مأمورین شهربان و حریم‌بان ما اگر وارد یک مجموعه‌ای برای برخورد با ساخت و ساز غیر قانونی شوند و مورد تعرض آن کسی که دارد ساخت و ساز غیر قانونی انجام می‌دهد قرار بگیرند، قوه قضائیه و نیروی انتظامی از آنها حمایت می‌کند؟ در حال حاضر که نمی‌کند. 
 
این عضو شورا ادامه داد: ما با مأمورینی مواجه هستیم که دست یا پایشان می شکند یا به سرشان آسیب می‌رسد. این نیروها ابزار کار ندارند. باید یک بازنگری مجدد بر اساس آن چیزی که در شهر دارد اتفاق میفتد در سازمان انجام شود. این کار ، کار بسیار سختی است. به قول دیگر عضو شورا به قدری کار شرکت سخت است که واقعا هر کسی حاضر نیست آنجا مسئولیت قبول کند چون به دلایلی که عرض کردم هیچ وقت نمره خوب نمی گیرد. ۲هزار نیرو در شهرداری دارند که نمی‌دانم حالا آموزش می‌بینند یا خیر؟، اما در نهایت اینکه باید بازنگری جدی در سازمان شوصورت گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: