جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 مرداد 1401     
در شورای شهر تصویب شد
تایید حساب متمرکز درآمدی ۲۳ سازمان شهرداری

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای شهر تهران حساب تمرکز وجوه درآمدی ۲۳ سازمان و شرکت شهرداری تهران را تایید کردند.

 در جلسه امروز شورا بررسی لایحه شهرداری تهران در مورد تایید حساب تمرکز وجوه درآمدی ۲۳ سازمان و شرکت شهرداری روی میز بررسی قرار گرفت و آخوندی رئیس کمیسیون بودجه، گفت: بر اساس قانون شورای شهر همه درآمدهای شهرداری باید به یک حساب مورد تایید شورا نزد بانک‌ها واریز شود و همچنین بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ همه سازمان‌ها و شرکت‌ها باید درآمدهای عمومی و خصوصی خود و همچنین عوارض شان را به حساب مورد تایید شورای شهر واریز کنند و حالا شهرداری به این مصوبه عمل کرده و حساب متمرکز برای واریز درآمدهای این شرکت‌ها و سازمان‌ها را برای تایید به شورا آورده و در واقع شهرداری مسئله‌ای را که خودمان به او تکلیف کردیم را برای تایید به شورا آورده است.
 
فلاح معاون مالی نیز با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرداری این است که به قانون عمل کرده و حساب خزانه متمرکز یا حساب واحد خزانه را اجرایی کرده است که برکات و آثار خوبی داشته است، گفت: حساب‌های مشترک در این مدت تدریجا ایجاد شد و نه تنها اختلال ایجاد نشد بلکه شاهد روانسازی و بهینه سازی هم بوده‌ایم بطوریکه اگر قرار بود خزانه واحد نداشته باشیم در چهار ماهه اول سال بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان می بایست به نام حقوق پرداخت می‌کردیم که در واقع حقوق نبود.
 
وی با بیان اینکه ما نیز به مانند همه شهرداری ها هدر رفت منابع داریم، گفت: یکی از اقدامات زیرساختی که موجب حل این مشکل می شود ایجاد حساب خزانه واحد است.
 
وی گفت: برای استقرار خزانه واحد باید سه گام برداریم که عبارتند از تشکیل حساب‌ها، پرداخت ذینفع واحد و تعیین ذینفع واحد پیمانکاران که گام سوم همان مدیریت بدهی‌ها است.
 
وی در پاسخ به این سوال که برخی‌ها نگران درآمد اختصاصی شرکت‌ها مثل درآمد ناشی از کسری پارکینگ و قطع درخت هستند، گفت: این درآمدها به خزانه وارد می شود و مجددا به حسابشان بازگشت داده می شود اما حالا دقیقا می دانیم که چه مقدار درآمد حاصل شده و به چه میزان هزینه شده است نه اینکه مثل سنوات گذشته به برگزاری مجامع موکول می شد و در رفت و آمدها گم می شد.
 
 پرویز سروری نیز با بیان اینکه این لایحه چیز خاصی نیست، اظهار کرد: این لایحه تکلیف خودمان به شهرداری تهران است که حالا آورده است.
 
نهایتا لایحه تایید حساب تمرکز وجوه درآمدی ۲۳ سازمان و شرکت شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: