جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 مرداد 1401     
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد
آمادگی شورا و شهرداری تهران برای کمک بیشتر به مردم مناطق سیل زده امامزاده داوود

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: شورا و شهرداری تهران آمادگی دارد به مردم مناطق سیل زده امام‌زاده داوود کمک بیشتری کند.

 مهدی چمران در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: امام حسین(ع) متعلق به تمام مسلمانان است. ما هرچه در کشور و مکتب خود داریم از شهادت حسینی و تاسوعا و عاشوراست.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ما از عاشورا و محرم به وجود آمده است. ما همه چیز را به ویژه انقلاب را از عاشورا و تاسوعا داریم و هرچه تلاش کنیم، کم انجام داده ایم. امیدواریم بتوانیم با دید کامل و روشن‌بینی از مراسمات این ایام استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به نامگذاری روز نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون، گفت: این موضوع در کشور ما جایگاه بالایی دارد که به ایثار و گذشت مردم ما بر می‌گردد. اهدای خون در جایگاه بالایی ایستاده و کمتر کشوری را می توان یافت که در این زمینه مجهز و مرتب پیش برود.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران به بارندگی شدید در کشور و تهران اشاره کرد و افزود: در ۲۱ استان مشکل سیل و روان‌آب روی داد و ۶۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند. در تهران آنچه مهمتر از همه بود مرقد امام‌زاده داوود و روستای پیرامون آن بود. در گذشته نیز سیل فاجعه باری در این منطقه اتفاق افتاده بود. در آن حادثه نیز تعداد تلفات بسیار زیاد بود و در حادثه اخیر نیز تعدادی از افراد جان خود را از دست دادند.
 
چمران با اشاره به حضور زاکانی شهردار تهران در محل حادثه در ساعت اولیه صبح پنجشنبه گفت: شهرداری تجهیزات خود را در اختیار گذاشت و یکهزار نفر نیروی شهرداری و ۵۰۰ نفر نیروی سازمان بوستان ها در محل مشغول به خدمات رسانی هستند.
 
وی تأکید کرد: استانداری تهران و بخشداری آن بخش باید برنامه ریزی کنند که چنین حوادثی رخ ندهد. ما نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر رود. قاعدتا وزارت جهاد کشاورزی مسئول موضوع آبخیزداری است و استانداری ها نیز باید کمک کنند که با برنامه ریزی صحیح بندهایی در نقاط صحیح برای استفاده از آب های روان و جلوگیری از خطرات ایجاد شود.
 
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری و شورا آمادگی دارند بیش از این نیز به کمک مردم مناطق امام‌زاده داوود بشتابند. این آمادگی وجود دارد که طرحی ارائه شود تا بتوان از چنین حوادثی جلوگیری کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: