جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 مرداد 1401     
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:
مدیران دچار فراموشی تاریخی در مورد سیلاب‌ها شده‌اند

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد که مدیران دچار فراموشی تاریخی در مورد سیلاب‌ها شده‌اند.

سوده نجفی صبح امروز در صحن شورای شهر تهران ضمن تسلیت درگذشتگان حادثه سیلاب اخیر در کشور گفت: نگاهی به آمار کشته‌شده‌های سیلاب‌های گذشته نشان می‌دهد که در رویداد سیل سال ۳۳، ۲۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و در سیلاب سال ۶۶ که در حوزه آبخیزداری دربند رخ داد ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.
 
وی با بیان این‌که از سال ۳۳ تا ۴۷ براثر جاری شدن ۱۰ سیل بیش از ۲۲۰۰ نفر جان باختند، اظهار کرد: در سال‌های ۴۸ تا ۶۱ نیز ۲۳ سیلاب رخ داد و در سال‌های ۶۲ تا دهه ۷۰ نیز ۳۵۰ نفر براثر سیل جان باختند و می‌بینیم که در سیل اخیر نیز بیش از ۶۰ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر مفقود شده‌اند.
 
نجفی با بیان این‌که ما در عرصه مدیریتی دچار فراموشی تاریخی شده‌ایم، اظهار کرد: هرچند سال یکبار یک سیلاب رخ می‌دهد اما بعد از چند صباحی آن را به فراموشی می‌سپاریم تا مجددا سیل بعدی رخ دهد.
 
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: براساس اسناد برنامه توسعه‌ای شهرداری باید طرح جامع کاهش خطرپذیری سیل را با همکاری وزارت نیرو در سال اول اجرای برنامه تدوین می‌کرد و همچنین شهرداری می‌بایست اقدامات پیشگیری از سیلاب را با عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی و سامانه جامع اطلاعات پایش باران و روان‌آب‌ها انجام می‌داد و لازم است که در این خصوص گزارشی به شورای شهر ارائه کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: