جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 مرداد 1401     
۵ پروژه بزرگراهی در اردبیل افتتاح شد

 

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، آیین افتتاح و بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگراهی به طول ۵۲ کیلومتر در استان اردبیل برگزار شد.

 در این آیین که صبح دوشنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان برگزار شد، باند بزرگ بزرگراهی محورهای مواصلاتی استان اردبیل به طول ۵۲ کیلومتر و به ارزش ۹ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل احداث باند دوم محور اردبیل – سرچم به طول ۱۴ کیلومتر و به ارزش ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال است.

 

محبوب حیدری تصریح کرد: احداث باند دوم محور سه راهی رضی – رضی به طول ۱۳ کیلومتر و به ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال همزمان با این مراسم به بهره‌برداری رسید تا شاهد بار ترافیکی در این مسیر باشیم.

 

وی به احداث باند دوم محور اردبیل – سرچم اشاره کرد و گفت: این محور نیز به طول ۱۰ کیلومتر و به ارزش یک‌هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث باند دوم محور پارس‌آباد – سربند به طول ۱۰ کیلومتر و احداث چهار خطه ورودی شهر گرمی به طول پنج کیلومتر همزمان با افتتاح این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شده است.

 

حیدری مزایا و محاسن اجرای این پروژه‌ها را تسهیل در تردد راه ترانزیتی ایران به کشور جمهوری آذربایجان، توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری شمال استان، افزایش ایمنی تردد، کاهش طول مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اعلام کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با احداث این بزرگراه‌ها شاهد حذف نقاط پرتصادف، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در سطح استان خواهیم بود.

 

حیدری اضافه کرد: با بهره‌برداری از این ۵۲ کیلومتر باند دوم راه‌های شریانی استان تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است تا پایان امسال نیز ۵۰ کیلومتر به این راه‌های بزرگراهی افزوده شود.

 

وی با قدردانی از تلاش همه پیمانکاران در تکمیل طرح‌های بزرگراهی بیان کرد: ۳۸۰ میلیارد تومان طلب پیمانکار در اجرای این پروژه‌هاست که تلاش می‌کنیم با هدف جلب اعتماد آنها این بدهی‌ها را نیز پرداخت کنیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تمام راه‌های شریانی استان اردبیل در حال حاضر از ردیف اعتباری ملی برخوردار است و در همه نقاط استان درمسیر توسعه راه‌ها و احداث بزرگراه کارگاه‌های عمرانی عظیمی راه افتاده است.