جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 تير 1401     
شهرداری به دنبال ساخت شهربازی جدید در تهران

 

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، سخنگوی شورای شهر تهران، ساخت شهربازی ایمن و در شان پایتخت را دغدغه مدیران شهری تهران دانست و گفت: این موضوع به‌صورت مطالبه از سوی اعضای شورای شهر تهران دنبال می‌شود.

علیرضا نادعلی درباره اینکه چرا با وجود سودآور بودن سرمایه‌گذاری در حوزه احداث شهربازی، تهران سال‌هاست از داشتن شهربازی بزرگ مانند آنچه در گذشته وجود داشت محروم است، افزود: در جلسات و نشست‌هایی که با بعضی از دوستان مدیر در شهرداری تهران داشتیم، بارها دیده‌ام که به احداث شهربازی فکر می‌کنند. آنها چنین تفکری دارند و این دغدغه آنهاست. از جمله سازمان توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران این موضوع را دنبال می کند. مسئولان شهر آفتاب نیز به دنبال ایجاد چنین فضایی در این مجموعه هستند.

او ادامه داد: به نظر می‌آید برای تحقق آن، نیاز به یک همت و خواست سطح بالاتری نیاز داریم تا شهردار تهران این موضوع برایش دغدغه شود که البته مطالبه اعضای شورای شهر تهران به ویژه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران موثر است.

در این باره بخوانید: شهربازی یا قبرستان اسباب‌بازی‌ها | ۹ شهربازی تهران متروکه و نیمه‌تعطیل هستند | خانواده‌ها در استفاده از وسایل بازی وحشت دارند

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: احداث یک شهربازی در تهران نیاز به سرمایه‌گذار دارد و از آن مواردی است که به راحتی هزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود جبران می‌شود و هم سرمایه‌گذار خصوصی از آن استقبال می‌کند و هم نهادهای عمومی می‌توانند با دستگاه‌های صاحب سرمایه و شهرداری تهران با او شراکت کنند یا با سرمایه‌گذار بخش خصوصی. ضمن اینکه دوباره یک اتفاق گلخانه‌ای در گوشه تهران رخ ندهد و مجموعه‌ای در شان پایتخت به عنوان یک شهربازی ایمن با سطح استاندارد بالا تشکیل شود و به ویژه جهات فرهنگی آن هم متفاوت با مکان‌هایی باشد که اکنون وجود دارد.

نادعلی در پایان گفت: ایجاد چنین شهربازی می‌تواند تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری در تهران شود.