جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 تير 1401     
۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه بلااستفاده در ایستگاه‌های فعال متروی تهران

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، پیرو برگزاری نشست اخیر مدیرعامل شرکت متروی تهران و مدیرکل استاندارد استان تهران، مقرر شد جلسات فنی منظم و هفتگی بین کارشناسان این دو مجموعه پیگیری شود تا مسأله راه اندازی آسانسور ایستگاه‌های ساخته شده خطوط ۳ ، ۴ ، ۶ و ۷ شبکه متروی تهران حل شده و این سرمایه های زیرساختی در اختیار افراد کم توان جسمی و حرکتی قرار گیرد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، اعلام کرد: به دنبال مباحث مطرح شده در رسانه‌های جمعی و نیز مطالبه عمومی در خصوص راه اندازی آسانسورهای تعبیه شده در ایستگاههای موجود شبکه مترو که هنوز مجوز بهره برداری نگرفته و تعداد آنها به حدود یکصد آسانسور می رسد ، هفته گذشته نشستی بین مدیرعامل شرکت مترو تهران و مدیرکل استاندارد استان تهران برگزار و ضمن بحث پیرامون یافتن راهکاری برای رفع دغدغه‌های مشترک طرفین ، مقرر شد کارشناسان ذی‌صلاح از دو طرف ، طی جلسات فنی هفتگی به تعاریف مشترکی از الزامات راه اندازی آسانسورها دست یابند. این اقدام مهم و تأثیرگذار به منظور بهره مندی ایمن و اصولی از آسانسورهایی است که در خطوط ۳ ، ۴ ، ۶ و ۷ ساخته شده اما تا کنون مجوز بهره برداری نگرفته اند.
 
امکاناتی که تعداد آنها ۹۷ دستگاه بوده‌ و هزینه اجرای سازه به همراه خرید تجهیزات آن در مجموع بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود؛ اما تا به امروز بلااستفاده باقی مانده‌اند. بسیاری از کارشناسان علت اصلی این امر را فقدان تعریف شاخص های مخصوص استاندارد آسانسور ایستگاه های مترو دانسته و عنوان می دارند برای فضاهای زیرزمینی اینچنینی ، لزوماً باید معیارهای بهره برداری خاصی تعریف شود.
 
این در حالی است که در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه آسانسور در خطوط یک ،‌ ۲ و ۵ متروی پایتخت فعال بوده و اداره کل استاندارد استان تهران همواره رویکرد مثبتی در بهره مندی هرچه سریعتر شهروندان از امکانات رفاهی اینچنینی داشته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: