جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 تير 1401     
بررسی نقش پلیس در ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات جاده ای

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پلیس در ارتقای فرهنگ ترافیکی و تاثیر آن بر کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد: پلیس با آموزش صحیح قوانین و سخت گیری نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی و همچنین برخورد صحیح و به موقع با متخلفان می تواند تا حد زیادی از خطرات احتمالی در جاده ها جلوگیری کند.

مرتضی آقا تهرانی با اشاره به نقش فرهنگ سازی در کاهش تصادفات جاده ای اظهار داشت: همان طور که فرهنگ در تمام ابعاد وجودی انسان نقش مهمی دارد توجه به نقش فرهنگ سازی در رانندگی نیز حائز اهمیت است اگرچه مردم در بیشتر مواقع توجهی به این موضوع ندارد و یا ارزشی برای آن قائل نیستند.
 
وی با اشاره به نقش پلیس در ارتقای فرهنگ ترافیکی و تاثیر آن بر کاهش میزان تصادفات عنوان کرد: پلیس با آموزش صحیح قوانین و سخت گیری نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی و همچنین برخورد صحیح و به موقع با متخلفان می تواند تا حد زیادی از خطرات احتمالی در جاده ها جلوگیری کند اما نباید فراموش کرد که مردم نیز در رعایت قوانین و مقررات رانندگی باید همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی و نقشی که عامل انسانی می تواند در این زمینه داشته باشد بیان کرد: همه ما به عنوان انسان باید توجه کنیم زمانی که قانونی مانند رعایت سرعت مجاز در رانندگی وضع می شود همه جهات آن توسط متخصصان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته سپس تبدیل به قانون شده است. لذا باید به قانون گذار اعتماد و به قوانین عمل کرد.
 
آقا تهرانی در ادامه بر ارتقای فرهنگ ترافیکی از طریق رسانه های جمعی تاکید و عنوان کرد: خوشبختانه صدا و سیما نسبت به گذشته ورود بهتری در این جهت داشته و از طریق گزارش آماری از سوی پلیس راهور مردم را از خطرات احتمالی برحذر می دارد. بنابراین صدا و سیما می تواند نقش مهمی در آموزش قوانین رانندگی داشته باشد و نباید تنها به کلاس های آیین نامه در آموزشگاه های رانندگی اکتفا کرد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تصادفات تنها یک عامل تاثیرگذار نیست بلکه همه از جمله راننده، پلیس، وزارت راه، خودروساز، صدا سیما و حاکمیت در این زمینه نقش دارند. لذا امیدواریم مسئولین با تعهد بیشتری به کشتارهای جاده ای توجه کنند و تقصیر را بر گردن دیگری نیندازند چراکه جان مردم اهمیت بیشتری دارد. مجلس نیز به نوبه خود در خدمت مردم است تا به کاهش تصادفات جاده ای در کشور و حفظ جان و مال مردم کمک کند. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: