جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 تير 1401     
مشکلات ترافیکی شهر سنندج برطرف می‌شود

 

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، شهردار سنندج گفت: کار مطالعاتی چند طرح کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام و به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

سیدانور رشیدی عصر امروز در مراسم روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سنندج با بیان اینکه قدردان زحمات تک تک نیروهای شهرداری هستیم اظهار داشت: شرح وظایف مجموعه شهرداری شرح وظایف مفصل است با توجه به اینکه دستگاه خدمات رسان هستیم در حوزه‌های مختلف باید انجام وظیفه کنیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه رسالت خود را خدمات رسانی صرف ندانسته و معتقدیم وظیفه ما در گستره وسیع‌تر و به صورت اجتماع‌محور است، تصریح کرد: در همین راستا و با هدف خدمت بهتر به شهروندان جراحی آرام در مجموعه شهرداری سنندج در حال شکل‌گیری است.

وی اذعان کرد: قوانین و مقررات شهرداری مربوط به گذشته است و بروز نبودن این قوانین کار در مسیر خدمت را با دشواری روبه‌رو کرده است.

رشیدی با تاکید براینکه هدف ما خدمات رسانی براساس نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: در مسیر خدمت رسانی هدفمند و متوازن از تمام ظرفیت‌ها استفاده و بر همین اساس تیم مدیریتی جوان و کارا را تشکیل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه به‌روز رسانی خدمات و تحقق شهرداری الکترونیک یکی از مهمترین اولویت‌ها و اهداف تیم مدیریتی شهرداری سنندج است، عنوان کرد: با توکل بر خدا و اعتماد اعضای شهر جراحی‌های خوبی در مجموعه شهرداری اتفاق می‌افتد و شهرداری الکترونیک را به طور قطع در این دوره فعالیت شورا و شهرداری عملیاتی خواهیم کرد.

شهردار سنندج از حمایت جدی مدیریت شهرداری سنندج از سازمان فاوای این نهاد خدمات‌رسانی خبر داد و گفت: شهرداری‌های مناطق پیشانی خدمات شهرداری هستند و در همین راستا برورسانی و آموزش نیروها و ارتقای زیرساخت‌های در مناطق به عنوان موضوعی که در گذشته ابتر مانده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید براینکه شعار در آمد پایدار را تبدیل به عمل خواهیم کرد، ابراز داشت: در همین راستا اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری که بتواند درآمد پایدار را برای شهرداری داشته باشد به عنوان یک ضرورت مهم مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج تصریح کرد: توسعه در شهر را همه جانبه می‌بینیم و برهمین اساس در کنار اجرای پروژه های عمرانی موضوع توجه به بافت فرسوده، فضای سبز، آسفالت و غیره را با نگاه ویژه دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق کم برخوردار سرلوحه کار شهرداری سنندج است، ادامه داد: در همین راستا شهرداری منطقه 3 را به عنوان معین برای انجام برخی خدمات در نقاط کم برخوردار انتخاب کرده‌ایم.

رشیدی با بیان اینکه روند رو به رشد فعالیت‌ها به صورت همه جانبه در تمام زوایا در شهر تحقق بخشیده می شود،گفت: هر کدام از مدیران و روسای سازمان‌های شهرداری بسته به نوع وظایف سازمانی سازی در دست دارند و باید در همنوازی گروه ارکست درست عمل کنند و از مجموعه عقب نمانند.

وی به اجرای برخی پروژه‌های عمرانی و طرح‌های در دست اجرا هم گریزی زد و گفت: کار مطالعاتی چندین پروژه کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج از صرف 18 هزار تن آسفالت برای انجام 153 هزار متر آسفالت در سال‌جاری در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه آسفالت نسبت به چهار سال گذشته 4 برابر رشد داشته‌ایم.

رشیدی از راه‌اندازی نهضت آسفالت در نایسر سنندج خبر داد و یادآور شد: با حمایت استاندار کردستان هزار تن آسفالت برای مناطق حاشیه شهر اختصاص یافته و به زودی حمل می‌شود.

تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری سنندج به‌کارگیری شود

فرماندار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری نهادی خدمت‌رسان است، گفت: تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری سنندج به‌کار گرفته شود.

حسن عسکری عصر با تبریک روز شهرداری ها و دهیاری‌ها در سنندج به همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: نام‌گذاری 14 تیرماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری اقدامی ارزشمند و فرصتی مغتنم برای تقدیر از فعالیت‌های خالصانه و شبانه‌روزی خادمان مردم در عرصه‌های مختلف شهری و روستایی است.

وی با تاکید براینکه روز شورا و دهیاری‌ها فرصتی برای آشنا شدن آحاد جامعه با عملکرد خادمان خودشان در این عرصه است، گفت: شهرداری جزو مجموعه‌های خدمات رسانی است که کارهایی که انجام می‌دهد زیاد دیده نمی‌شود اما در صورت داشتن کوچکترین کم‌کاری و خلا در مسیر خدمت رسانی مورد بدترین انتقادها قرار می‌گیرد.

فرماندار سنندج با بیان اینکه انسان از بدو تولید تا مرگ با شهرداری ارتباط دارند، گفت: خدمت به مردم توفیق الهی است که خداوند به هر انسانی نمی‌دهد، بنابراین باید با خدمت بی منت این لطف الهی را به درستی پاسخ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری نهادی برای خدمت صادقانه به مردم است، افزود: خدمت به مردم توشه برای قیامت تک تک کسانی است که در این مسیر قرار می‌گیرند و باید قدردان این لطف الهی باشند.

عسکری خاطرنشان کرد: شهر سنندج دارای ظرفیت‌های خوب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است باید در راستای جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد درآمد پایدار در مجموعه شهرداری تلاش کنیم.

فرماندار سنندج با بیان اینکه شاید در بین جامعه هدف شهرداری‌ها افرادی باشند که به دلیل ضوابط و قوانین مطالبات‌شان آنگونه که دوست دارند تحقق پیدا نکند و به نوعی از عملکرد شهرداری انتقاد داشته باشند، یادآور شد: این موضوع نافی خدمات ارزشمند مجموعه شهرداری در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم نیست.

طرح تفصیلی شهر سنندج بازنگری شود

جمشید اسدی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان نیز در این جلسه بازنگری طرح تفصیلی بر اساس نیازمندی‌های شهر نیاز ضروری است، اظهار کرد: کار شهرداری و مدیریتی شهری کاری سختی است و شرایط فعلی به لحاظ تنگناهای اقتصادی شرایط کار را به مراتب سخت‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کار شهرداری نیاز به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری فوق ساعه دارد، مدیرانی در این عرصه موفق هستند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان بهترین تصمیم را گرفته و عملیاتی کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و روستاهای استانداری کردستان از اقدامات انجام گرفته در مجموعه مدیریتی شهری شهر سنندج تقدیر کرد و گفت: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران و برگزاری جشن نوروز در آغازین روزهای امسال در بالاترین کیفیت جای تقدیر دارد.

وی افزود: بازخوردهایی خوبی بعد از برگزاری جشن نوروز در شهر سنندج در زمینه امیدآفرینی و ارتقای شدی و نشاط در مردم شد.

اسدی اظهار کرد: اگر به واسطه حمایت و همراهی شورا و شهردار نبود نمی‌توانستیم طرح بزرگ نهضت ملی را جلو ببریم که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در بازنگری طرح تفصیلی و طرح جامع شهری نیازمندی‌های شهر باید به صورت کامل و جامع دیده شود، عنوان کرد: توجه به ساماندهی ساختمان‌های ناایمن از انتظارات جدی از شورا و شهرداری است که امیدواریم گام‌های اساسی در این زمینه برداریم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان یادآور شد: هر چند که اطلاع داریم، شهرداری‌های در سطح کشور بعد از واقعه تلخ پلاسکو به صورت ویژه اختطار به مالکان را انجام داده‌اند اما انتظار تلاش بیشتر در این حوزه داریم.

پرداخت حقوق معوقه پرسنل شهرداری سنندج به‌روز می‌شود

فرزاد زارعی، رئیس شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: این جلسه هدف تقدیر از تلاش و اقدامات ارزشمند مجموعه شهرداری سنندج که به پیشنهاد مدیرکل امور شهری و فرماندار سنندج برگزار شد.

وی با تبریک روز شهرداری و دهیاری‌ها گفت: 14 تیر ماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری‌ها در تقویم ثبت شده و این روز را فرصت مغتنم برای تقدیر از تلاش مجموعه مدیریتی شهرداری سنندج دیدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج از شهر به عنوان موجود زنده نام برد و خاطرنشان کرد: این موجود زنده هر لحظه در حال تغییر و تحول است و این تغییرات انتظارات از مجموعه شهرداری را افزایش داده است.

وی افزود: کار مدیریت شهری کار آسانی نیست و قطعا این پویایی که در شهر شاهد هستیم، حاصل دسترنج و فکر تیم مدیریت جوان و متخصص شهرداری است.

زارعی با بیان اینکه به نمایندگی از اعضای شورای شهر قدردان زحمات شهردار و تیم مدیریتی هستیم، اضافه کرد: تیم مدیریتی شهر در چند ماه گذشته بسیار موفق عمل کرده، در اوایل سال به واسطه برنامه‌ریزی و تلاش تیم مدیریتی شهرداری شاهد رنگ و بوی دیگری در شهر بودیم که قطعا این مهم حاصل فکر دسته جمعی تیم کاری بوده است.

وی به مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از آن اشاره و اذعان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که امروز وجود دارد کار در مجموعه شهرداری به عنوان دستگاه خدمات رسان بسیار سخت است، اما انصافا با وجود تمام مشکلات تک تک مدیران از اوایل شروع سال انصافا شبانه و روز پای کار بوده‌اند.

رئیس شورای شهر سنندج عنوان کرد: مردم رضایت‌مندی نسبی از شهرداری دارند و مسئولان استانی به این مهم واقف هستند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی مجموعه شورا و شهرداری خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در مجموعه شهرداری انجام شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس شورای شهر سنندج اضافه کرد: برای نخستین بار در مجموعه شهرداری توانسته‌ایم در روز 30 هر ماه حقوق را پرداخت کنیم و حقوق پرسنل در پنج ماهه گذشته کاملا به‌روز بوده است.

زارعی با تاکید بر اینکه انتظار کار جهادی از شهردار و تیم مدیریتیش داریم، یادآور شد: شهروندان ولی نعمت ما هستند، مردم به لحاظ اقتصادی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند تکریم ارباب رجوع در شورا و شهرداری کمترین کاری است که می‌توان برای شهروندان انجام داد.