جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 تير 1401     
پنج‌شنبه‌های بدون خودرو

 

به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: پویش «پنج‌شنبه‌های بدون خودرو» در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و استفاده از دوچرخه به جای خودرو، از هفته جاری در سطح این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ فرخ جمالی گفت : این طرح با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری همدان برای روز‌های پنج‌شنبه و در مسیر بلوار ارم شهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور و در راستای اجرای بهینه این پویش، یک ایستگاه دوچرخه سواری در انتهای بلوار ارم شهر همدان ایجاد شده است که در این محل دوچرخه و کلاه ایمنی برای استفاده عموم شهروندان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان تصریح کرد: دوچرخه سوار در معابر عمومی یکی از شیوه‌های موثر برای ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه در راستای کاهش بار ترافیکی شهر و همچنین حفظ سلامت، نشاط و شادابی افراد با انجام یک فعالیت ورزشی همگانی و مفرح است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بار ترافیکی شهر همدان مربوط به خودرو‌های تک سرنشین است، گفت: افزایش بیشمار تعداد خودرو‌ها و گرایش افراد به زندگی ماشینی در دنیای امروز موجب افزایش چشمگیر تردد و ترافیک در معابر شهری شده که در این زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط برای استفاده از دوچرخه برای انجام برخی فعالیت‌های روزانه می‌تواند منجر بهبود این شرایط شود.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه بلوار ارم شهر همدان دارای مسیر ویژه و ایمن دوچرخه سواری است، افزود: در مسیر گردشگری گنجنامه نیز ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری ضروری به نظر می‌رسد چراکه در حال حاضر با توجه به حجم بالای تردد و ترافیک خودرو، شیب مسیر و سرعت تردد خودروها، شرایط مطلوب و ایمن برای دوچرخه سواری شهروندان در این معبر وجود ندارد.