جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 تير 1401     
روزهای سخت خودروسازان در آمریکا

 

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز،مشکلات زنجیره تامین قطعات، تقریبا همه خودروسازان بزرگ در آمریکا را زمینگیر کرده است. جنرال موتورز (GM)، تویوتا و سایر خودروسازان در سه ماهه آخر به دلیل ادامه مشکلات زنجیره تامین در کاهش موجودی، با رکود شدیدی در فروش خودروهای خود در آمریکا مواجه شده اند.

بر اساس آمار منتشر شده در روز جمعه،  جنرال موتورز در سه ماه منتهی به ۹ تیر ۵۸۲۴۰۱ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

این ابرخودروساز آمریکایی اعلام کرد که ۹۵ هزار  وسیله نقلیه نیمه ساخت دارد که به قطعاتی نیاز دارند که انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ تحویل دهد.

چنین مانورهایی در سال گذشته به یک امر عادی نزد خودروسازان آمریکایی تبدیل شده است، زیرا تولید کنندگان سعی می کنند با توجه به عرضه محدود نیمه هادی ها و سایر اقلام کلیدی، تا حد امکان خودروهای کامل بیشتری تحویل دهند.

جنرال موتورز اعلام کرد که با وجود موجودی کم، فروش بالایی برای پیکاپ های خود، شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا داشته است. همچنین «کاهش قدرت خرید مردم آمریکا» باعث رشد فروش سایر خودروها از جمله شورولت کامارو و شورولت کلرادو شده.

جنرال موتورز با اظهار امیدواری به دستیابی به چشم انداز سود کل سالانه خود، اذعان کرد کاهش سود خالص سه ماهه دوم این شرکت به حدود ۱.۶ تا ۱.۹ میلیارد دلار، نگران کننده است.

در همین حال، تویوتا فروش ۵۳۱۱۰۵ دستگاه را در مدت مشابه گزارش داد که در مقایسه با سه ماهه سال ۲۰۲۱ کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. مدیران این شرکت ژاپنی در آمریکا همچنین به «چالش‌های مداوم کمبود قطعات» اشاره کردند که مانع  تولیدشان شده است.

البته فروش خودروهای الکتریکی تویوتا که بیش از ۲۵ درصد از فروش تویوتا را تا کنون در سال جاری تشکیل داده است، جهش قابل توجهی را نسبت به پارسال نشان می دهد.

هیوندای موتور، دیگر خودروساز بزرگ حاضر در آمریکا هم خبر از کاهش ۲۳ درصدی فروش خود به ۱۸۴۱۹۱ دستگاه داد.

شرکت تحقیقاتی Cox Automotive کاهش ۱۹.۳ درصدی فروش خودرو در ایالات متحده را برای سه ماهه دوم پیش بینی کرده است. اقتصاددان ارشد این شرکت می‌گوید: «شرایط اقتصادی در ماه‌های گذشته بدتر شده است و کمبود عرضه در زنجیره تامین، همچنان بزرگ‌ترین معضل پیش روی صنعت خودروسازی آمریکا است.»