جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 ارديبهشت 1401     
شهردار منطقه ۶ خبر داد
روان سازی ترافیک معابر قلب پایتخت با اصلاح هندسی ۱۰۰۰۰ مترمربع

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۶ در تشریح اقدامات ساماندهی ترافیکی معابر قلب پایتخت گفت: در انجام بیش از ۱۰ هزار متر مربع عملیات اصلاح هندسی در معابر، شاهد افزایش ایمنی تردد و روان سازی ترافیک در جریان‌های عبوری منطقه خواهیم بود.

 مسعود رنجبریان درباره این اقدامات ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار متر مربع عملیات اصلاح هندسی در معابر قلب پایتخت انجام شده است که از جمله اقدامات می‌توان به اصلاحات هندسی تقاطع خیابان های شصت و چهارم و شیخ بهایی، بلوار کارگر و هجدهم، کریمخان ، حافظ و ... اشاره کرد. اجرای این طرح تداخلات جریان‌های عبوری را به حداقل می‌رساند و موجب روانسازی ترافیک و ارتقاء ایمنی تردد در این محدوده‌ها می‌شود.
 
وی درباره خط کشی محوری و عابر در معابر قلب پایتخت عنوان کرد: در این بازه زمانی ۱۱۶ متر مربع خط کشی گذرگاه عابر پیاده، در خیابان های انقلاب، ولیعصر، جانبازان و اسد آبادی و...  و بیش از ۲۲ کیلومتر مربع خط کشی محوری در خیابان های آزادگان، قرنی، حافظ، ولیعصر، اراک و خیابان مفتح با اهداف روان سازی عبور و مرور خودروها، جلوگیری از خروج خودروها از خط عبوری و به حداقل رساندن تصادف اجرایی شده است.
 
شهردار منطقه ۶ همچنین از جداسازی و ایمن‌سازی بیش از ۷۵۰ مترطول مسیر اتوبوس‌های تندرو (BRT) در محورهای خیابان انقلاب از دروازه دولت تا پل کالج ، درخیابان بهشتی از مدرس تا میرزای شیرازی و خیابان مفتح خبر داد و اظهار کرد: توسعه خطوط ویژه اتوبوس های تندرو به دو دلیل از مهمترین شاخص ها در توسعه حمل‌ونقل عمومی درون شهری محسوب می شود،  بنابراین اولین دلیل آن صرفه‌جویی در هزینه‌های تردد و مهم ترین آنها مدیریت وقت شهروندان و استفاده‌کنندگان از این سامانه است. 
 
بر همین اساس ساماندهی خطوط ترافیکی تندرو از اقدامات اصلی حوزه حمل و نقل عمومی در منطقه است که قطعا سبب تسریع و تسهیل تردد خوردورها و ساماندهی ترافیکی در سطح معابر منطقه می‌شود.
 
وی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تسهیل در تردد برای شهروندان توجه به این موضوع را در روان سازی و ساماندهی ترافیکی حائز اهمیت دانست و گفت: این طرح از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و به همت حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه در مسیرهای پرتردد اصلاحات هندسی، خط کشی محوری و عابر پیاده و جداسازی مسیر اتوبوس های تندرو(BRT) جهت ایمن سازی و کاهش خطرات ترافیکی با هدف خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به شهروندان در حال انجام است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: