جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 شهريور 1400     
قطر اخلال در حمل و نقل دریایی بین المللی را محکوم کرد

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز، وزارت خارجه قطر در واکنشی بی طرفانه  حمله به نفتکش در سواحل عمان را محکوم کرد و خواستار توسل به قوانین بین المللی شد تا اطمینان حاصل شود که چنین حملاتی در آینده تکرار نخواهد شد.
 
وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوحه، اقداماتی را که امنیت حمل و نقل دریایی بین المللی را مختل کند و مانع حرکت کشتی‌ها و نفتکش‌ها شود، به طور کامل رد می‌کند.
 
این در حالی است که  روز گذشته، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گزافه‌گویی جدیدی، با متهم کردن ایران مدعی شد حمله به نفتکش صهیونیستی «مرسر استریت» که منجر به کشته شدن دو تن از خدمه کشتی شد، اقدامی تنش زا بوده است.
 
او با بیان ادعاهای بی اساس همیشگی گفت ایران قصد برهم زدن آرامش در خاورمیانه را دارد و بار‌ها برای گروه‌های مقاومت اسلامی در سراسر منطقه پهپاد ارسال کرده است.
 
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با اتهام پراکنی دوباره علیه کشورمان مدعی شد: رفتار ایران محکوم است و آزادی بین‌المللی دریانوردی را به شکل مستقیم تهدید می‌کند.
 
پیش‌تر، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس هم مدعی شده بود هدف قرار گرفتن کشتی از سوی ایران در سواحل عمان، عمدی، با نقشه قبلی و نقض قوانین بین‌المللی بوده است.
 
 نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی تاکید کرد که اتهام زنی‌های وزارت امور خارجه آمریکا و انگلیس به ایران در این باره «متناقض» است.
 
نفتکش «ام تی مرسر استریت» روز پنجشنبه در شمال اقیانوس هند نزدیک دریای عمان هدف حمله هوایی قرار گرفت و دو خدمه آن کشته شدند، این حادثه اواخر شامگاه پنجشنبه و در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان اتفاق افتاد. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: