جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 آبان 1399     
اعلام آمادگی ایران خودرو برای ساخت اتوبوس برقی

 به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز،مدیر عامل ایران خودرو از آمادگی این شرکت برای ساخت اتوبوس های برقی خبر داد.

فرشاد مقیمی در مراسم آیین بهره برداری از صد دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی گفت: جا دارد بابت اعتماد شهرداری تهران به صنعت داخلی تشکر کنم.
 
وی با بیان این که ایران خودرو در سال ۹۹ که سال جهش تولید است توانسته در حوزه سواری ۵۶ درصد و در حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین ۴۲ درصد رشد تولید داشته باشد، گفت: بعد از ۸.۵ الی ۹ سال خط تولید اتوبوس در ایران خودرو فعال و احیا شده است. و برنامه تولیدمان این است که  در دو ماه آینده، ماهی ۴۰ دستگاه ، در بهمن و اسفند ۶۰ دستگاه ودر فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده ۶۰ دستگاه تحویل شهرداری تهران دهیم که امیدواریم خواسته‌های ما اجابت شود تا بتوانیم  حرکت سریعتری در تولید اتوبوس‌ها داشته باشیم.
 
مقیمی با تاکید بر این که مجموعه ایران خودرو دیزل توانسته با اقدامات لازم سطح داخلی سازی اتوبوس را از ۲۹ درصد به ۳۸ درصد برساند و امیدواریم این سطح تا پایان سال به ۴۶ درصد و در سال ۱۴۰۰ سطح داخلی سازی به ۶۰ د رصد برسد، گفت: ما توانستیم با داخلی سازی اتوبوس ۵۸ هزار یورو ارزبری را به ۵۰ هزار یورو برسانیم و امیدواریم در ادامه ارزبری اتوبوس به ۳۳ هزار یورو برسد.
 
وی با بیان این که ساخت اتوبوس‌های شهرداری سبب ایجاد رفاقت میان شرکت‌های رقیب اتوبوسرانی شده است گفت: ما درخواست‌هایی از شورای شهر و شهرداری داریم به گونه‌ای که از آنها تقاضا داریم که تکلیف قرارداد بعدی را نیز مشخص کنند تا در شبکه تولید اتوبوسرانی امید ایجاد شود.
 
وی با بیان این که امروز کارگران ما در سه شیفت کارگری اتوبوس تولید می کند گفت: ایران خودرو دیزل آمادگی دارد تا قرارداد بعدی ساخت اتوبوس با شهرداری تهران را امضا کند و از سوی دیگر اعلام می کنم که ما آمادگی تولید اتوبوس برقی با سطح داخلی سازی مشخص را داریم.
 
وی افزود: این حرکت شهرداری تهران امیدی را در حوزه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین ایجاد کرده و امیدواریم بتوانیم به حسن اعتماد مسوولان شهری پاسخ دهیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: