جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 بهمن 1398     
افزایش تولید خودروسازان علیرغم تشدید تحریم ها

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی و محدودیت های بین المللی و علیرغم آنکه در حال حاضر تحریم ها بسیار شدید تر از سال گذشته شده با همت خودروسازان تولید خودرو افزایش یافته است.

رضا علیزاده اظهار داشت: قیمت ها در بازار خودرو، کاذب و ناشی از واسطه گری و حضور دلالان بوده و متاسفانه اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه بیشتر شده است؛ از حدود 2 ماه پیش سعی خود را به کار بسته ایم که تا جای ممکن مشکلات مالی خودروسازان را حل و فصل نماییم تا میزان تولید خودروسازان افت نکند.

نماینده مردم ورزقاندر مجلس شورای اسلامی گفت: آمارها نشان می دهد که تولید خودرو افت نداشته و خودروسازان تیراژ تولید را افزایش داده و حفظ کرده اند و تلاش این است که تولید برای شب عید به همین شکل ادامه یابد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واسطه ها در بازار خودرو حضور دارند و بر قیمت ها تاثیرگذار هستند. واسطه ها همچنین در فرایند پیش فروش خودرو حضور دارند و اکثر پیش فروش ها به مصرف کنندگان واقعی نمی رسد. به عبارتی، واسطه ها در بازار خودرو و نیز در پیش فروش ها بسیار دخالت می کنند و لازم است بازار از طریق دستگاههای نظارتی کنترل شود.

علیزاده گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی و محدودیت های بین المللی، تولید خودرو با همت خودروسازان افزایش یافته است. در حال حاضر تحریم ها بسیار بیشتر و شدید تر از سال گذشته است اما تولید خودروسازان افزایش یافته و در حال حاضر تقریبا خودروی ناقص کف کارخانجات وجود ندارد.

نماینده مردم ورزقاندر مجلس شورای اسلامیگفت: در حال حاضر قطعات خودرو به خوبی تامین می شود و تولید خودروسازان افزایش یافته و به سطح کاملا قابل قبولی رسیده و این روند ادامه خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان متناسب با تولید به عرضه می پردازند؛ خودروسازان بخشی از تولید خود را به تعهدات گذشته تخصیص می دهند و بخشی را نیز ماهانه به منظور تامین نیازهای جامعه و جذب سرمایه در گردش پیش فروش می کنند و تولیدات خود را کاملا عرضه می کنند.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کماکان در بازار خودرو رکود مطلق برقرار است. اقتصاد ما گرفتار رکود تورمی است و به دلیل مشکلات حوزه اقتصاد، رکود تورمی در تمام حوزه ها وجود دارد. قدرت خرید پایین است اما تورم نیز کار خود را انجام می دهد و امیدواریم با افزایش تولید و افزایش بهره وری به مقابله با رکود تورمی بپردازیم.

نماینده مردم ورزقان در پایانگفت: واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از مرز خطر عبور کرده و رو به بهبود و پیشرفت هستند. امیدواریم با تلاش مردم و مسئولین و نخبگان بتوانیم مسیر دشواری را که کشورهای بیگانه و تحریم های ظالمانه برای ما به وجود آورده اند پشت سر گذاشته و این مسیر را طی کنیم و به رونق اقتصادی دست یابیم.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: