جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 مهر 1396     
دولت هلند ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، دولت هلند برنامه های ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2030 را تایید کرده است.

این تصمیم بخشی از برنامه ریزی برای کاهش سطح آلودگی CO2 هوا تا 49 درصد قبل از سال 2030 است. گفته می شود ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی هم زمان با تعطیلی تمام نیروگاه های برق زغال سنگ در مرزهای هلند اجرا خواهد شد.

با اجرای این طرح، هلند یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که به طور کامل فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع می کنند. البته برنامه هایی مشابه نیز در انگلستان و فرانسه اجرا خواهند شد اما گمان نمی رود این ممنوعیت ها تا قبل از سال 2040 عملی شوند.

صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل نیز از حمایت خود از ایده ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی خبر داده اما هنوز زمان دقیقی را برای اجرای آن اعلام نکرده است. چین نیز اعلام کرده که روی ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی جدید کار می کند که همین خبر باعث نگرانی مدیرعامل جنرال موتورز آمریکا، ماری بارا شده است.

نروژ که خود را به عنوان طرفدار خودروهای برقی و هیبریدی شارژی معرفی کرده نیز سال 2025 را به عنوان سال ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی مشخص کرده است.

دولت هلند به منظور حمایت از گذار به حمل و نقل پاک تر و سبزتر در آینده، 100 میلیون یورو در زیرساخت های مخصوص دوچرخه سواری هزینه خواهد کرد. اکنون نیز یارانه های مناسبی برای تمام خودروهای برقی که در هلند خریداری می شوند، ارائه می شود که همین امر به رشد فروش این قبیل خودروها کمک کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: