جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 مرداد 1396     
عدم استقبال بازار از موتورسیکلت های انژکتوری :
نقش الزام معاینه فنی موتورسیکلت ها بر رونق و نوسازی موتورسیکلت های فرسوده در کشور

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از کاهش 85 درصدی تولید موتورسیکلت در کشور خبر داد.

 

ابوالفضل حجازی با اشاره به تعطیلی بیش از  70 درصد از واحدهای تولیدی موتورسیکلت در کشور اظهار داشت : آمار تولید در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته 85 درصد کاهش تولید در این صنعت را نشان می دهد.

وی تاکید کرد : علت این مساله موضوع توقف تولید موتورهای کاربراتوری است که سال گذشته تولید شده و در انبارها و فروشگاهها همچنان باقی است این در حالی است که موتورهای انژکتوری حدود 12 تا 15 درصد نسبت به موتورهای کاربراتوری افزایش داشته از این رو تاکنون استقبالی از این موتورها در بازار نشده است.

وی تصریح کرد : البته 30 درصد تولیدکنندگان فعال در این صنعت همان موتورسیکلت های کاربراتوری را تولید کردند که هم اکنون در حال بارگیری و فروش است این در حالی است که بر اساس آخرین اطلاعات آمار تولید در 4 ماهه اول امسال کمتر از 30 هزار دستگاه موتور انژکتوری تولید شده در حالی که در سال گذشته و در سه ماهه اول حدود 200 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری در کشور تولید شده است.

وی گفت : البته تولید موتورسیکلت در سال جاری همگی بر پایه موتورهای انژکتوری است که به جهت اینکه حدود 500 تا 700 هزار تومان گرانتر است  و در سال گذشته نیز بیش از ظرفیت اسمی موتورسیکلت کاربراتوری تولید شده است انبارها پر است  و تقاضا و عرضه با یکدیگر همخوانی ندارد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت تاکید کرد : در وضعیت کنونی قیمت ها ، عمده متقاضیان تمایل به خرید موتورهای کاربراتوری دارند از این رو انژکتور تولید می شود اما خریداری ندارد.

حجازی افزود : زمانی مشتریان از موتورهای انژکتوری استقبال خواهد شد که موتورهای کاربراتوری در بازار وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عدم شماره گذاری موتورهای کاربراتوری از سال گذشته ، تصریح کرد : البته تعدادی از این موتورهای تولید در سال گذشته که شماره گذاری نیز شده همچنان در انبارها وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره موضوع دریافت معاینه فنی و طرح ترافیک موتورسیکلت ها گفت : هر چند این طرح از قوانین بسیاری خوب جهت قانونمندی در این بخش است  اما معتقدیم که باید کسانی برای این مسائل تصمیم گیری کنند که صاحب نظر باشند.

وی افزود : انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت آمادگی دارد تا در این زمینه با شهرداری همکاری نماید.

وی تصریح کرد : بر خلاف آنچه که مطرح می شود الزام دریافت معاینه فنی و مجوز طرح ترافیک موجب رونق بازار موتورسیکلت نوسازی در این حوزه خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: