جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 خرداد 1396     
اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: بر اساس قانون اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت ها امری الزامی است و راکبان موظف به مراجعه به مراکز معاینه فنی مجاز هستند.

 

سید نواب حسینی منش افزود: در حال حاضر 10 خط معاینه فنی ویژه موتورسیکلت ها در 5 مرکز مجاز شهر تهران به صورت دو خطه و کاملا سیستمی و مکانیزه فعالیت دارند ولی متاسفانه میزان مراجعات به این مراکز بسیار کم و سالانه در حدود 200 نفر است.

وی تصریح کرد: برای تشویق و مجاب راکبان موتورسیکلت ها به اخذ معاینه فنی باید اقداماتی همچون کنترل مکانیزه دوربین ها صورت گیرد چرا که در ابتدای اجرای طرح LEZ  نیز میزان مراجعات به مراکز صفر بود ولی با مکانیزه شدن کنترل بر معاینه فنی خودروها میزان مراجعات رانندگان به مراکز برای اخذ معاینه فنی افزایش یافت بنابراین برای اجرای الزام اخذ معاینه فنی موتورسیکلت ها نیز باید چنین اقداماتی توسط دستگاه های ذیربط صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح معاینه فنی موتورسیکلت ها توسط دوربین های مکانیزه موثرترین راهکار برای ترغیب و تشویق راکبان به مراجعه به مراکز معاینه فنی است، ابراز  داشت: البته برای تحقق این امر در ابتدا باید طرح خروج موتورسیکلت های کاربراتوری از چرخه تردد در دستور کار قرار گیرد و پس از آن مسئله تعیین اصالت راننده و مالک مورد بررسی قرار گیرد چرا که اکثر موتورسیکلت های موجود در شهر تهران به صورت لیزینگی در اختیار راکبان قرار گرفته اند و مالک مشخصی ندارند.

وی در ادامه گفت: همچنین اجباری شدن اخذ بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها یکی دیگر از راهکارهای موثر در جهت مجاب نمودن راکبان به مراجعه به مراکز معاینه فنی است.

وی با اشاره به وضعیت مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی شهر تهران طبق روال سابق در حال خدمت رسانی به مراجعین هستند و در راستای افزایش مراکز معاینه فنی پایتخت برای خدمات رسانی مطلوب تر مجوز احداث 2 مرکز جدید به بخش خصوصی واگذار شده همچنین افزایش تعداد خطوط معاینه فنی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی منش در پایان با بیان اینکه طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: از راکبان موتورسیکلت ها در خواست می شود به صورت داوطلبانه برای اخذ معاینه فنی به مراکز مجاز مراجعه کنند همچنین به دلیل بالا رفتن میزان مراجعات خودروها در سه ماهه شهریور، مهر و آبان از رانندگان تقاضا می شود برای جلوگیری از اتلاف وقت در صف های طویل در این ایام ، پیش از موعد اتمام معاینه فنی وسیله نقلیه خود به مراکز مجاز مراجعه نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: