جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 ارديبهشت 1396     
معاون شهردار تهران خبرداد:
افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و تمهیدات ترافیکی در نمایشگاه کتاب شهر آفتاب

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و تمهیدات ترافیکی در نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.

 

دکتر مازیار حسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از ایستگاه مترو شهر آفتاب با بیان این مطلب افزود: یکی از تغییرات مهندسی انجام شده در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ایجاد مسیرهایی برای عبور راحت و ایمن عابران پیاده بدون اختلاط با خودروهاست که از جمله می توان به زیرگذر عابر پیاده هر آفتاب اشاره کرد.

با بیان این مطلب افزود: در واقع بازدید کنندگانی که به وسیله خودروهای شخص به نمایشگاه کتاب مراجعه می کنند، بعد از پارک خودروهایشان می توانند پیاده از یک کریدور مشخص خود را به نمایشگاه کتاب برسانند.

وی با بیان اینکه در آستانه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور هستیم که هر سال یک بار اصحاب قلم و رسانه دور یکدیگر جمع می‌شوند، ادامه داد: از سال گذشته نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شده و به نظر می رسد احساس رضایت عمومی از این جابه‌جایی افزایش یافته است و انتظار است که شرایط امسال بهتر از سال‌های گذشته باشد و برهمین اساس تمامی نقاط ضعف، شناسایی و در حد بضاعت نسبت به رفع آنها و تقویت نقاط قوت اقدام شده است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اقدامات حوزه حمل و نقل از چند ماه پیش آغاز شده و با انجام کارهای مطالعاتی با استفاده از کارشناسان مجرب نسبت به شناسایی نقاط ضعف اقدام شده است؛ بیان کرد: امروز در آستانه برداشتن آخرین قدم‌های آماده‌سازی نمایشگاه برای برپایی بزرگترین فستیوال کتاب هستیم.

حسینی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه باید مردم را تشویق ‌کنیم تا برای رفتن به نمایشگاه شهر آفتاب از مترو استفاده کنند؛ یادآور شد: از تمام خطوط پنج‌گانه، علاقه‌مندان می‌توانند به خط یک وارد شده و به شهر آفتاب بروند و این در حالی است که سعی شده سر فاصله حرکت قطارها در این خط به 7 تا 10 دقیقه برسد اما در ساعات پیک تمهیداتی اندیشیده شده که با دپوی قطارها درپارکینگ سرفاصله را به زیر 5 دقیقه برسانیم و این در حالی است که سکوی نمایشگاه شهر آفتاب جزیره ای است و اگر ازدحام جمعیت در ایستگاه زیاد باشد، همزمان از سکوی شمالی و جنوبی مسافرگیری انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه مترو راحت ترین وسیله برای تردد شهروندان به شهر آفتاب است؛ تاکید کرد:همچنین طب برنامه ریزی های انجام شده سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از 8 نقطه کلیدی شهر اقدام به راه اندازی 8 خط منتهی به شهر آفتاب کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به خدمات ویژه سازمان تاکسیرانی در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: امسال شهروندان می توانند از اپلیکیشن کارپینو نیز برای تردد به سمت شهر آفتاب و بازگشت استفاده کنند.به همین منظور جایگاه ویژه ای برای تاکسی های فعال در کارپینو در مجموعه شهر آفتاب در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه بزرگترین پارکینگ رو باز پایتخت در مجموعه شهر آفتاب قرار دارد؛ افزود: فضای پارکینگ شهر آفتاب در 3 زون مشخص رنگ‌بندی و با تابلوهای مشخص تعبیه شده است اما از مردم درخواست می‌شود هنگامی که خودروی خود را در یکی از پارکینگ‌ها پارک می‌کنند حتما از تابلوهای اطراف خودرو عکس بگیرند تا در هنگام بازگشت دچار مشکل نشوند، هرچند که استفاده از راهنماهای فضای پارکینگ پیش‌بینی شده و افراد داوطلب نسبت به راهنمایی افراد در پارکینگ‌ها اقدام خواهند کرد.

به گفته مازیار حسینی؛ با تمهیدات در نظر گرفته شده و اصلاحات ترافیکی به ویژه تغییر محل دوربرگردان‌های نزدیک نمایشگاه مشکل عدم تداخل بار ترافیک بزرگراهی و محلی حل شده است.

وی همچنین در مورد راه‌اندازی مرکز کنترل محلی شهر آفتاب با بیان اینکه در این مرکز علاوه بر رصد وضعیت ایستگاه شهر آفتاب و کنترل قطارها در داخل و خارج ایستگاه است؛ ادامه داد: همچنین با استفاده از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک که در محدوده فضای باز نصب شده مدیریت بر پارکینگ ها را بیشتر کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: