جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 فروردين 1396     
عطائی در گردهمایی بزرگ بانوان مبلغ دینی و فعالان قرآنی پایتخت تاکید کرد:
حمایت جدی شهرداری تهران از فعالیت های قرآنی محلات 354گانه شهر تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: تاکنون بسیاری از آموزش های قرآنی در پایتخت به همت بانوان فعال قرآنی و مبلغ دینی صورت گرفته و طی دهه گذشته شهرداری تهران در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی حمایت جدی از تالیفات و برنامه های قرآنی در سطح محلات داشته است.

 

 الهه عطائی در گردهمایی جمع کثیری از بانوان و مبلغان فعال قرآنی شهر تهران در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: در نشست امروز از بانوان مبلغ و فعال قرآنی محلات تهران دعوت به عمل آمده است و با توجه به این که زنان نیمی از جمعیت شهرمان را تشکیل می دهند برنامه های فرهنگی بسیاری با محوریت زنان و خانواده برای آنها در شهرداری تدارک دیده ایم.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای فعالیت های قرآنی بانوان یادآور شد: خوشبختانه بانوان ما  نقش تاثیرگذاری در ترویج سبک زندگی اسلامی-  ایرانی در خانواده و اجتماع ایفا می کنند و در این راستا حمایت های جدی از تالیفات و برنامه های قرآنی در سطح محلات و آموزش های قرآنی برای دختران صورت گرفته و جشنواره های متعددی نیز با محوریت عفاف و حجاب مانند جشنواره تسنیم برای بانوان تهرانی اجرا شده است.

عطائی با اشاره به رویکرد خانواده محوری شهرداری تهران گفت: از آنجایی که بانوان نیمی از افراد جامعه ما را تشکیل می دهند، شهرداری تهران بعنوان یک نهاد اجتماعی طی ده سال گذشته با توجه به گستره وسیع حضور  فرهنگی و اجتماعی خود در شهر تهران، تلاش فراوانی در بهبود و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی بانوان تهرانی نموده است.

وی اذعان داشت: در همین راستا این نهاد بخشی  از برنامه‌ی 5 ساله توسعه و طرح جامع شهر تهران را به برنامه ریزی برای  ارتقاء سطح نیازهای اجتماعی، فرهنگی، رفاهی، اقتصادی بانوان شهر تهران  اختصاص داده است که شکل گیری مکانهایی که بانوان بتوانند نیازهای ضروری فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی، ورزشی  و .. خود را در یک محیط امن و سالم برآورده کند همواره از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است.

وی تاکید کرد: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به عنوان متولی رسیدگی به مسائل بانوان شهر تهران سعی نموده تا با ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی مراکزی همچون شهربانوها، بوستان های بانوان و شهردخت به این مهم دست یابد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: طراحی و برگزاری پنج دوره جشنواره تسنیم از دیگر برنامه هایی است که در قالب ترویج زندگی ایرانی- اسلامی و در راستای ایجاد فضای بروز خلاقیت های دختران و بانوان و پرداختن به مباحث تخصصی حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته است.

به گفته عطایی، برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده های نوپا، راه اندازی مکان های ویژه برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت دختران و بانوان از جمله اقداماتی است که در راستای ترويج سبك زندگي ايراني اسلامي، تحكيم و تعالي بنيان خانواده، توانمندسازي بانوان تهراني و جلب مشاركت شهروندان در قالب گروه هاي محلي از سوی اداره کل بانوان شهرداری تهران انجام شده است.

پیوند با قرآن در سبک زندگی فاطمی باید برای مردم الگوسازی شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی قمی در این مراسم طی سخنانی نقش قرآن در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را تشریح کرد و گفت: در روایات ما به طور مکرر بر تلاوت قرآن تاکید شده و اولین مرحله تاثیر قرآن کریم بر زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) تلاوت قرآن بود که بانوان ما باید سبک زندگی قرآنی را از حضرت فاطمه (س) بیاموزند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) همواره از قرآن سخن می گفتند و سخن گفتن از قرآن از دیگر مراحل انس ایشان با کتاب الهی بود چنان که در خطبه حضرت صدیقه طاهره (س) که 20 دقیقه زمان برده ایشان به 50 آیه از قرآن اشاره کرده اند، به گونه ای که یا به صورت مستقیم آیه را بیان کرده یا کلماتشان مستند به این آیات است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، سخن گفتن بر اساس آیات قرآنی، تاثیرپذیری از قرآن و از دنیارفتن و محشور شدن با قرآن در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)مشهود است.

وی با بیان اینکه بانوان ما در ترویج سبک زندگی قرآنی نقش اصلی را ایفا می کنند، افزود: در جلسات قرآنی باید دقت کنیم توجه به صوت و لحن و سبک قرائت ها، ما را از اصل پیام قرآنی غافل نسازد. آیات قرآنی در زندگی و در جامعه باید نمود داشته باشد و بانوان فعال قرآنی ما در این زمینه باید تلاش کنند.

تجلیل از همسران اساتید مشهور قرآنی

همخوانی سرود شهدای مدافع حرم توسط گروهی از نوجوانان گروه نسیم قدر و پخش کلیپ از فعالیت های اداره کل بانوان شهرداری تهران از میان برنامه های این همایش بود که با استقبال حضار مواجه شد.

در پایان این مراسم از همسران شهریار پرهیزگار و محمدرضا شهیدی پور از استادان بنام قرآنی به پاس قدردانی از تلاش ها، صبوری ها و فعالیت های آنان در ترویج فرهنگ قرآنی و آماده سازی محصولات قرآنی برای مشتاقان، با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

این مراسم در آستانه آغاز بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام، به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: