جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 فروردين 1396     
دستورالعمل انواع رنگ مو با مواد طبيعي

 7گنج/ بسياري از خانم‌ها در گذشته براي رنگ کردن موهاي خود و آراسته به نظر رسيدن دست به دامن انواع و اقسام گياهان دارويي مي شدند. اگر به سراغ مادربزرگ خود برويد و از او در اين‌باره بپرسيد، قطعا بيش از ۱۰‌گياه دارويي با رنگ‌هاي متفاوت و زيبا را به شما معرفي مي‌کند که استفاده از آنها موجب تغيير رنگ موها و ايجاد تغيير در ظاهر شما مي‌شود.


تيره کردن مو با مواد طبيعي
موهاي خرمايي يا قهوه اي را با قهوه، چاي سياه، چاي ساخته شده از پوست گردو، پوست درخت گيلاس يا ميخک تيره تر کنيد. ۲۰ دقيقه در آب بجوشانيد و در آب کشي نهايي موهايتان مخلوط را به موهايتان بماليد.
نيم فنجان گياه مريم گلي را ۲ فنجان آب بجوشانيد، موهاي خود را به آنها آغشته کنيد و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقيقه روي موها بگذاريد سپس بشوريد.

روشن کردن موهاي تيره با مواد طبيعي
۲ فنجان چاي بابونه را با ۱۱ فنجان آبليمو مخلوط کنيد و روي مو ماساژ دهيد و در مقابل نور خورشيد بنشينيد. اين به روشن شدن موهاي شما کمک خواهد کرد. براي اينکه زودتر به نتيجه برسيد اين روش را ۲-۳ بار در هفته تکرار کنيد.
 مخلوط ريواس له شده را با يک فنجان آب اناناس مخلوط کنيد، و مو ها را به آن آغشته کنيد مانند روش قبلي و در زير نور آفتاب قرار بگريد براي چند ساعت.
۳ قاشق غذاخوري دارچين را به همراه ماست مخلوط کنيد و براي ۳۰ دقيقه روي موها قرار دهيد.
۲ فنجان ماست را با ۳/۴ فنجان عسل مخلوط و موها را با آن ماساژ دهيد . بهتره از اين مخلوط  ۸ ساعت قبل از آنکه به حمام برويد استفاده کنيد.
غوطه ور ساختن موها در دم کرده بابونه، قهوه اي تيره موها را روشن تر خواهد کرد.بابونه، علاوه بر روشن تر ساختن رنگ موها، موجب درخشش و براقيت موها نيز مي شود.تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که مقداري بابونه را در آب بجوشانيد و بعد اجازه دهيد تا کاملا خنک شود و آنرا از روي صافي بگذرانيد. حالا موها را به اين دم کرده آغشته سازيد و حداقل نيم ساعت صبر کنيد.براي جلوگيري از چکه کردن آن، موها را با کلاه حمام بپوشانيد.
مقداري روغن بچه را در کف دست بريزيد و تارهاي مو را با آن ماساژ دهيد.اين روش، يکي از راهکارهاي بسيار ساده براي روشن تر کردن موها محسوب مي شود.فقط کافي است که موها را با روغن بچه ماساژ داده و در مجاورت نور خورشيد قرار بگيريد. فراموش نکنيد بعد از استفاده از روغن بچه، موها را با شامپويي قوي و نرم کننده مناسب بشوييد. استفاده مداوم از روغن بچه و شستن موها با شامپويي قوي، در روشن تر شدن موها بسيار موثر خواهد بود.
هايلات کردن مو با مواد طبيعي
با چاي ساخته شده از بابونه، زنجبيل يا گل رنگ به موهايتان هايلايت زرد رنگ بدهيد.
براي موهاي روشن، توسط ريشه ريواس و آب، هايلايت قرمز ايجاد کنيد.
برش هايي را ليمو را آماده کرده و آب آنها را بگيريد.مي توانيد آن را با آب هم کمي رقيق کنيد.اين محلول را در يک بطري بريزيد و آنرا روي موها اسپري کنيد.نيم ساعت صبر کنيد.در ضمن مي توانيد اين مدت را در هواي آزاد، البته در سايه و نه در مجاورت نور مستقيم خورشيد، سپري نماييد تا ليمو کار خود را شروع کند. بعد از اين مدت ، موها را با آب سرد و نرم کننده اي مناسب موهاي خود بشوييد.


رنگ کردن موهاي سفيد با مواد طبيعي
۹.با مخلوط کردن نصف فنجان مريم گلي و رزماري خشک در ۲ فنجان آب داغ، موهاي سفيد رنگ خود را بپوشانيد. هفته‌اي يک بار اين را به موهايتان بماليد تا به رنگ دلخواهتان برسيد.
۱۰. براي تيره تر کردن موهاي سفيد هم، ۳ قاشق غذاخوري چاي سياه، ۳ قاشق غذاخوري مريم گلي و يک‌کاسه آب جوشيده تازه را باهم مخلوط نماييد.

رنگ موي طلايي طبيعي
افرادي که علاقه‌مندند موهايي طلايي‌رنگ داشته باشند مي‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ريواس براي اين منظور کمک بگيرند. ترکيب اين دو عصاره يکي از بهترين رنگ موهاي طبيعي براي افرادي است که داراي موهاي سفيد هستند. ماساژ اين عصاره بر موهاي سفيد و بي‌رنگ موجب طلايي شدن آنها مي‌شود. براي تهيه اين عصاره تنها بايد ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ريواس را درون ۳ ليوان آب بريزيد و اين مخلوط را روي حرارت ملايم قرار دهيد تا آماده شود. بعد از گذشت ۲۰ دقيقه که گل بابونه در آب جوشيد اين محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روي موهاي خود ماساژ دهيد. اين کار را تکرار کنيد تا رنگ طلايي مورد علاقه‌تان روي موها ظاهر شود.

رنگ موي شرابي طبيعي
براي آنکه موها رنگي مايل به قرمزي و شرابي داشته باشد با چند روش طبيعي مي توانيد به نتيجه مورد نظر برسيد.
– ۱ فنجان ريشه چغندر را با ۱/۲ فنجان آب هويج مخلوط کنيد و موها را با آن ماساژ دهيد و به مدت ۱ ساعت اجازه دهيد روي موها بماند.
چاي سياه، پوست گردو، پوست درخت گيلاس يا ميخک را با فلفل پاپريکا، ميخک يا ميوه ي گياه رز مخلوط کنيد تا تناژ قرمز رنگي به رنگتان اضافه شود. از اين ادويه ها يک چاي بسازيد، آنرا غربال کنيد، اجازه بدهيد تا خنک شود، سپس به موهايتان بماليد.

بلوند کردن مو با مواد طبيعي
براي بلوند کردن طبيعي مو از گياه اسپرک استفاده کنيد. توجه کنيد گياه اسپرک انواع مختلفي دارد که از ميان آنها تنها يک نوع براي رنگ‌آميزي موي سر مناسب است بنابراين به هنگام تهيه اين گياه حتما به فروشنده توصيه کنيد که اسپرک براي رنگ مو نياز داريد. براي تهيه عصاره اسپرک نيز لازم است ۴‌قاشق غذاخوري از آن را در ۳‌ليوان آب بجوشانيد و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روي موهاي خود ماساژ دهيد. با ماساژ اين عصاره روي موهايتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمي‌آيند.

رنگ موي مسي طبيعي
افرادي که علاقه‌مند به رنگ موي مسي هستند مي‌توانند از يک نسخه گياهي بسيار ساده براي به دست آوردن اين رنگ براي موهايشان استفاده کنند.براي تهيه اين ترکيب کافي است که به ترکيب گل ريواس و گل بابونه مقداري حنا اضافه کنيد. براي اين منظور کافي است به ميزان مساوي (۴ قاشق غذاخوري) از گل ريواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ريخته و آن را با ۳ ليوان آب مخلوط کرده و روي حرارت بگذاريد. پس از جوشيدن اين مخلوط آن را صاف کرده و بر موهايتان ماساژ دهيد. اين ترکيب موجب به دست آمدن رنگ مسي و جالبي روي موهايتان مي‌شود.

رنگ موي قهوه اي روشن طبيعي
۱ قاشق غذاخوري حنا، يک قاشق بابونه، ۳ قاشق کاکائو، ۱ قاشق چايخوري روناس را با هم مخلوط کرده و ۱ ليوان آب جوش به آن اضافه کنيد و بهم بزنيد تا به مدت ۱ تا ۲ ساعت بماند سپس از تميزي سر اطمينان حاصل کرده و مواد را بر روي تمام سر ماساژ دهيد و پس از گذشت ۱ ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنيد.

رنگ کردن مو با قهوه
اگر موهاي بلوند و روشن داريد با استفاده از قهوه ميتوانيد رنگ زيبا و طبيعي روي موهايتان قرار دهيد. براي آموزش رنگ کردن موها با قهوه با ما همراه باشيد.
ابتدا بايد موهايتان را با شانه ريز کاملا صاف و يکدست کنيد.
سپس قهوه که از قبل دم شده و کاملا سرد شده است را در ظرف بزرگي بريزيد.
موهايتان را درون ظرف قرار دهيد و با يک ليوان کوچک قهوه را از بالا روي موهايتان بريزيد و شانه کنيد تا موي شما کاملا آغشته شود.

نکات مهم:
يک بطري مخصوص به کار بردن رنگ مو از يک فروشگاه محصولات زيبايي خريداري کنيد تا رنگ‌هاي ساخته شده را توسط آن به موهايتان بماليد.
نکته‌اي که پيش از رنگ کردن موها با گياهان طبيعي بايد به آن دقت کرد اين است که هميشه قبل از رنگ کردن کل موها با گياه دارويي مورد نظر، بهتر است بخش کوچکي از موهايتان را بچينيد و روي آن رنگ مورد نظر را امتحان کنيد. در اين حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضايت داشتيد آن را روي موهايتان بگذاريد. بهترين شرايط براي رنگ کردن موها با عصاره گياهان طبيعي آن است که در محيطي که به دماي بدن نزديک است و به اصطلاح ۳۷ درجه سانتي‌گراد دما دارد موهاي خود را رنگ کنيد. در اين حالت نتيجه بهتري بعد از رنگ کردن موها به دست مي‌آيد.
هر زماني که براي رنگ کردن موهايتان آماده بوديد، شروع به مخلوط کردن رنگ‌هاي طبيعي کنيد. بايد از رنگ ساخته شده در طول يک روز استفاده کنيد.
مخلوط ها را در کاسه هاي غير فلزي آماده کنيد تا تحت تاثير فلز قرار نگيرد.
نگ موهاي گياهي معمولاً پوشش بهتري در موهاي سفيد ايجاد مي کنند عدم استفاده از رنگ هاي شيميايي نيز تاثير بسزايي دارد.
تمامي تکنيک هاي بالا راه حل هايي طبيعي ست اگرچه تغيير رنگ با اين روش ها نياز به زمان دارد اما اثر مخرب نسبت به رنگ هاي شيميايي ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: