جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1396     
مصرف استاتين‌ها ممکن است باعث بهبود نتايج جراحي شود

 مطالعه‌ي جديدي بيان مي‌کند که بيماراني که استاتين مصرف مي‌کنند و تحت جراحي قلب قرار مي‌گيرند، بهتر است به مصرف اين داروهاي پايين‌آورنده‌ي کلسترول، حتي در روز عمل، ادامه دهند؛ چون اين کار باعث بهبود شانس بقاي آنها مي‌شود.

 دکتر وي پن، مؤلف اين مطالعه، گفت: «بر اساس يافته‌هاي ما، ما به بيماران توصيه مي‌کنيم داروي استاتين خود را تا آخر مصرف کنند و روز جراحي هم از اين قاعده مستثني نيست

 

استاتين‌ها يکي از شايع‌ترين داروهاي تجويزي در ايالات متحده هستند. بنا بر آمار مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري ايالات متحده، از هر چهار امريکايي بالاي ۴۰ سال، يک نفر استاتين مصرف مي‌کند.

 


تيم تحقيقاتي پن در مطالعه‌ي جديد به بررسي بيش از ۳۰۰۰ بيماري که تحت عمل باي‌پس قلبي قرار گرفتند، پرداختند. پن متخصص بيهوشي قلب و عروق مؤسسه‌ي قلب تگزاس در هيوستون است.
يافته‌ها نشان داد که نرخ مرگ بر اثر تمامي عوامل در ۳۰ روز، براي کساني که در ۲۴ ساعت قبل از جراحي استاتين مصرف کرده بودند، ۲ درصد بود.


نرخ مرگ در آنهايي که بين ۲۴ تا ۷۲ ساعت قبل از عمل، استاتين مصرف کرده بودند ۳ درصد و در آنهايي که هرگز استاتين مصرف نکرده بودند يا بيش از ۷۲ ساعت از مصرف‌شان مي‌گذشت، ۴ درصد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: