جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 بهمن 1395     
١٧٥ ميليارد تومان صرفه جويي هزينه تصادفات در سال گذشته به واسطه استفاده مردم از مترو

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدير عامل  شركت مترو تهران با بیان اینکه بررسي آمارهاي سال گذشته نشان داده است استفاده از مترو در عمل سبب صرفه جويي قابل توجهی درهزينه هاي جاري شهر تهران  از جمله هزينه تصادفات و آسفالت معابر شده است، گفت:   استفاده مردم از مترو سبب شده است که در طول یک سال  175 میلیارد درهزینه ناشی از تصادفات صرفه جویی شود.                                         

هابيل درويش با تشریح گزارش های کارشناسی از نتایج حاصل از استفاده شهروندان از مترو گفت : نتایج بررسی ها نشان می دهد به واسطه استفاده شهروندان از مترو تهران در سال 94 در مصرف سوخت 520 میلیارد تومان صرفه جویی شده است به طوری که زمانی که یک مسافر با مترو سفر می کنند67 صدم لیتر که تقریبا زیر یک لیتر محسوب مي شود، درمصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

مدير عامل شركت مترو تهران افزود : اگر هزینه صرفه جویی در وقت مردم را معادل ساعتی هزار تومان محاسبه کنیم ، خواهیم دیدکه سفر با مترو سبب شده است در هزینه های اتلاف وقت مردم طی يك سال 797 میلیارد تومان صرفه جویی شود که این صرفه جویی درباره سایر هزینه های جاری جامعه نیز صدق می کند.

درويش با تاکید بر اینکه استفاده از مترو موجب کاهش وقوع حوادث رانندگی و تصادفات در شهر تهران شده است، ادامه داد: همچنین استفاده مردم از مترو تهران سبب می شود سالانه ٤٤٠میلیارد تومان در استهلاک خودورها صرفه جویی شود .

به گفته مدير عامل شركت مترو تهران رفت و آمد مردم با مترو سبب شده است که 13 میلیارد درهزینه های آسفالت معبر صرفه جویی شود به طوری با جمع میزان هزینه های صرفه جویی شده به خوبی می توان نتیجه گرفت که استفاده شهروندان از مترو در سال گذشته دو هزار و 345 میلیارد تومان در هزینه های جامعه صرفه جویی به همراه داشته است.

درويش تاکید کرد : می توان با محاسبه میزان صرفه جویی های ناشی از استفاده مردم از خطوط مترو شهر تهران طی سال 90 تا 94  ، 20 کیلومتر مترو ساخت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: