جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آبان 1395     
بازسازی و بازپیرایی محوطه فرهنگسرای اشراق با قدمتی بالغ بر 1 قرن در منطقه 4

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از بازپیرایی و زیباسازی محوطه داخل فضای سبز فرهنگسرای اشراق خبر داد و گفت: بیش از 12000 گل زینتی در محوطه این فرهنگسرا کاشته شد.

حسین سیگارودی با اعلام این خبر گفت: فرهنگسرای اشراق به عنوان قدیمی ترین فرهنگسرای پایتخت دارای فضای سبزی با درختانی سر به فلک کشیده و قدیمی است که قدمت برخی از گونه های آن به بیش از 150 سال پیش باز می گردد و در باغ جوادیه که قدمت آن به دوره قاجاریه باز می گردد واقع شده است.

وی افزود: به منظور ایجاد فضای مفرح و شاد برای شهروندان و زیبایی نمای بیرونی فرهنگسرای اشراق، 9500 گلدان گل داودی و 3000 گلدان گل کلم زینتی در محوطه فضای سبز فرهنگسرای اشراق کاشته شد.

وی یادآور شد: کاشت با تأخیر گلها در مجموعه فرهنگسرای اشراق نسبت به سایر نقاط منطقه ، به دلیل رفع مشکل کمبود شدید مواد غذایی خاک و نیاز مبرم به اصلاح خاک قبل از کاشت گلها بوده که  اصلاح خاک باغچه ها جهت بدست آوردن نتیجه موثر و افزایش کیفیت گلهای کاشته شده در حال انجام است.

معاون خدمات شهری افزود: استفاده از کاموا و پارچه در قالب لباس زمستانه برای درختان خشک به عنوان حیاتی دوباره به این درختان یکی دیگر از اقدامات نوین این حوزه می باشد.

وی افزود:  استفاده از عناصر طبیعی در طراحی ها با الهام گرفتن از بزرگترین نقاش طبیعت و تعدد رنگهای بکار رفته در جهان خلقت و تناسب با محیط آموزشی فرهنگسرای اشراق ما را برآن داشت تا از سرشاخه های خشک و قطع شده درختان این مجموعه استفاده و اقدام به ساخت و نصب المان مداد رنگی در این فرهنگسرا کنیم.

سیگارودی در ادامه با اشاره به بهسازی و احداث پیاده رو با حفظ ویژگی های تاریخی این فرهنگسرا گفت: به منظور حفظ بنای تاریخی فرهنگسرای اشراق پیاده روسازی و محوطه سازی نیز به صورت ویژه انجام شده است.

وی بازسازی سالن سینمای فرهنگسرای اشراق را از دیگر اقدامات منطقه 4 بر شمرد و گفت: عملیات بهسازی سالن سینمای این فرهنگسرا در مراحل پایانی است و به زودی آماده بهره برداری می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: