جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آبان 1395     
«چوکندی»افسونگرسحر آمیزپاکستان

چاوخندی

مقابر پادشاهان گذشته همواره پاسخی بوده برای ذهن کاوشگر باستان شناسانی که صفحات تاریخ را در قلب آن ورق زده‌اند که اهرام ثلاثه در مصر و «چوکندی» افسونگری سحر آمیز و دهشتناک در پاکستان نمونه‌هایی از آنهاست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اطلس آبسکورا»، شاید در غریزه بشر باشد که بدن‌های انسانهای مهم و محترم را در مکانی مرتفع دفن کنند. معروف ترین این گونه مقابر اهرام ثلاثه مصر هستند ولی نمونه‌های زیبایی دیگری نیز در  سراسر جهان به چشم می‌خورد.

پاکستان کشوری ناشناخته است که ناامنی‌های آن شهرت جهانی دارد ولیکن به داشته‌های غنی طبیعی و تاریخی آن توجه خاصی نشده است.

در ادامه سفری کوتاه خواهیم داشت به یکی از زیباترین و مرموزترین مناطق تاریخی پاکستان. «چوکندی» (Chaukhandi)  آرامگاهی در نزدیکی کراچی بزرگترین شهر پاکستان مثالی منحصر به فرد برای این گونه مقابر است.

مقابری بسیار زیبا که از ماسه و سنگ بزرگ ساخته شده‌اند. سنگهای عظیمی که به زیباترین شکل ممکن روی آن حکاکی صورت گرفته و با الگوهای پیچیده و سخت طراحی شده است.

قدمت این مقابر به 400 تا 700 سال می‌رسد و گذر زمان نیز بخوبی از آن محافظت کرده است. این بناهای تاریخی باستان شناسان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

علاوه بر معماری بسیار زیبای مقابر، ویژگی دیگری که در چاوخندی وجود دارد و سبب شهرت آن بین مردم منطقه شده است، وجود افسانه‌های عجیب وترسناک درباره آن است. طوری که به بازدیدکنندگان در مورد ورود شب هنگام هشدار داده می‌شود.

وجود تصاویری روی بدنه این مقابر گویا این الهام را به ساکنان منطقه داده است که ورود شب هنگام به این مقابر ممنوع است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: