جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 آذر 1392     
سال 93 سال جهاد تونلی در پایتخت

به گزارش گروه ساخت و ساز در شهر شهرداری نیوز ،مدیر گروه تونل های درون شهری سازمان مشاور فنی و مهندسی تهران گفت: طرح مطالعات ساخت 5 تونل جدید شهری در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در حال انجام است که در صورت موافقت شورای شهر با ساخت آنها، سال آینده، سال جهاد تونلی در تهران می شود.

فرهاد بکیاسا اظهار کرد: هم اکنون پایتخت حدود 19 کیلومتر مسیر تونلی دارد که با ساخت این 5 تونل این رقم به بیش از 34 کیلومتر می رسد.

 وی با بیان اینکه ساخت این 5 تونل نیاز عاجل شهر تهران است، افزود: در حال حاضر شهر تهران با معضل کمبود جا مواجه است و این معضل موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان می شود. بنابراین باید به سمت بهره گیری از فضاهای زیرزمینی برویم.

 بکیاسا اضافه کرد: ما در طراحی تونل های شهری تابعی از مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران هستیم که در این مطالعات ، نیازهای ترافیکی شهر در سالهای هدف اولویت بندی و تعیین می شوند و با توجه به وضعیت بودجه ، اعتبارات و تصمیمات مدیران ارشد شهری و شورای شهر اقدامات اجرایی آن آغاز می شود.

 مدیر گروه تونل های درون شهری تهران با بیان اینکه در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران شریان های ترافیکی بررسی شده و نقاط مشکل دار و پرترافیک شناسایی می شود، گفت: در این مواقع گزینه های مطرح برای روان سازی عبور و مرور مطرح شده و گزینه برتر انتخاب می شود که درخصوص بزرگراهها؛ ساخت پل ، اقدامات همسطح ، زیرگذر و تونل گزینه های پیش رو هستند.

 بکیاسا تصریح کرد: این مطالعات اولیه که مطالعات شناخت است انجام و گزینه ارجح انتخاب می شود و در نهایت منجر به تصمیم گیری نهایی برای اجرا خواهد شد.

 به گفته وی در انتخاب گزینه ساخت تونل پارامترهای متعددی از جمله صلاح مردم شهر، بحث های مالی و فنی و مهندسی در نظر گرفته شده و سپس طرح نهایی شده و تصمیم گیری می شود.

 بکیاسا در ادامه گفت: آلودگی هوا، آلودگی صوتی و مزاحمت های تردد محله ای از مباحثی است که گزینه ساخت تونل، آن را برطرف خواهد کرد و این در حالی است که ساخت پل و گزینه همسطح این مزاحمت ها را تشدید می کند.

 مدیر گروه تونل های درون شهری تهران خاطر نشان کرد: در صورتی که شورای شهر با اجرای این 5 تونل موافقت کند سال 93 سال جهاد تونلی در تهران خواهد شد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: