جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
70 درصد تولید خودروی ملی ما به خارج از کشور وابسته است

 به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در رابطه با سخت گیرانه ترشدن شاخص کیفیت خودروها گفت: این موضوع یکی از اعتقادات ماست که بسیار حائز اهمیت است . در حال حاضر خودرو های تولید داخل از نظر کیفیت استاندارد نبوده و اکثر کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند که می بایست تعرفه های خودرو در بخش بازرگانی خارجی کاهش پیدا کرده و کیفیت به سرعت افزایش پیدا کند تا قیمت ها هم منطقی شود.

عیسی امامی در ادامه گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز در خصوص قیمت خودرو ها گفت: بحث قیمت خودرو ها هنوز تمام نشده است زیرا گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی بسیاری از واقعیت ها از جمله بحث واگذاری ، بحث قیمت های تمام شده وشرکت های اقماری که هیچ کدام در مسیر تولید خودرو نبوده اند ،را روشن کرده است و بنابرین محور صحبت ها در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بر بحث شاخص قیمت خودرو ها خواهد بود.

وی در زمینه سرمایه گذاری مشترک میان خودرو سازان داخلی و خودرو سازان خارجی گفت: در حقیقت نفس رشد اقتصادی در سرمایه گذاری است، بنابراین اگر ما تلاش کنیم که سرمایه گذاری درصنعت خودرو، چه درعرصه داخلی و چه در عرصه خارجی را افزایش دهیم ، موفق تر خواهیم بود.

در حال حاضر، به بهانه حمایت از تولید بسیاری از فرصت ها را از دست داده و ازتولید داخلی هم بهره ای نبرده ایم و چنانچه کیفیت تولیدات مطلوب نشود سهم بازار را نیزاز دست خواهیم داد.

چه بسا برخی از تولیدات ما امکان ورود به بازارهای منطقه یا حتی بازار های جهانی را داشته باشند ولی به دلیل این که کیفیت تولیدات در مقایسه با مشابه خارجی آن پایین تر است ، کمتر در نمایشگاه های جهانی حضور پیدا کرده و تنها در زمین محصولاتی از قبیل خشکبار، پسته و فرش حضور جهانی داریم.

امامی در رابطه با تولید خودرو ملی اظهار داشت: اگر تا دیروز بحث خودرو ملی را مطرح می کردیم در حال حاضر این واقعیت مشخص شده که در زمینه تولید خودرو و قطعات 70 درصد وابستگی به خارج از کشور وجود داشته است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در در شورای رقابت درپایان با اشاره به سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو ، تصریح کرد : به نظر می رسد که این امر یک فرصت استثنایی است که خودرو سازان داخلی با خودرو سازان خارجی که خودرو های با کیفیتی تولید می کنند، سرمایه گذاری مشترک ایجاد کنند و در صورتی که بخواهیم به پیشرفت صنعت خودرو در آینده امیدوار باشیم ، با توجه به تجارب و توان فنی که در این زمینه داریم این سرمایه گذاری مشترک ما را به اهداف خود نزدیک تر خواهد کرد. شایان ذکر است که دولت و مجلس شورای اسلامی نیز از این طرح استقبال می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: