جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مرداد 1393     
هشدار لاریجانی به 1+5

فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 1+5 باید بداند که ایران موضوع هسته‌ای را در مجموعه مسائل در نظر گرفته و ممکن است بن‌بست در مذاکرات به حوزه‌های دیگر تعامل نیز سرایت کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) 21مردادماه در جمع سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جهان، با اشاره به اینکه چانه‌زنی و کاسب‌کاری در مذاکرات هسته‌ای راه گشای مسئله نیست، ‌گفت: مبانی 1+5 پشت میز مذاکرات باید معقول و قابل قبول باشد.

وی با هشدار به 1+5 اظهار کرد: 1+5 باید بداند که ایران موضوع هسته‌ای را در مجموعه مسائل در نظر گرفته است و ممکن است بن‌بست در مذاکرات به حوزه‌های دیگر تعامل نیز سرایت کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه پس از جنگ جهانی دوم غرب نگاهی سلبی به خاورمیانه داشت، بیان کرد: اکنون شرایط متفاوت شده و مردم منطقه نیز با بیداری اسلامی خواهان تحولات و حرکت به سوی تمدن اسلامی هستند.

وی تنفر موجود از آمریکایی‌ها را نتیجه سلطه‌گری‌های چند دهه اخیر آنها برشمرد و با تأکید بر اینکه آمریکا نباید تقصیر این نفرت را به گردن این و آن بیندازد، گفت: توان فکری و فناوری در جهان اسلام افزایش یافته لذا سرکوب دردی را دوا نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی سرکوب خواست عمومی را منجر به تولید بحران خواند و گفت:‌ غرب در منطقه دست به بحران‌آفرینی می‌زند؛ البته ما نمی‌گوییم همه بحران‌ها را غرب به وجود آورده اما در مورد بخشی از آنها اطلاعات روشن داریم که آمریکا و دیگر کشورهای غربی دست دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: