جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 تير 1395     
توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، در حالی که مردم و مدیریت شهری چشم انتظار تحقق سهم 50 درصدی دولت در توسعه حمل ونقل عمومی هستند، دولت یازدهم طی 3 سال فعالیتش حتی سهم یک درصدی اختصاص داده به مترو را هم به طور کامل پرداخت نکرده است .

مسعود رنجبریان مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از عدم تحقق سهم دولت در حمل ونقل عمومی تصریح کرد: دولت در سومین سال فعالیتش تنها 245 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داده است.

رنجبریان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تاکید کرد: متاسفانه نه دولت دهم و نه  دولت یازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل ونقل عمومی قدم برنداشتند.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در سال 95 شهرداری تهران بالغ بر 2580  میلیارد تومان برای توسعه مترو تهران اختصاص داده است تصریح کرد : متاسفانه دولت یازدهم در سومین سال بودجه بندی باز هم به توسعه مترو نگاهی نداشته بطوریکه تنها 245 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای  توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت در سال 95 مصوب شده است و این یعنی تنها یک درصد از سهم 50 درصدی اش را برای توسعه مترو اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 94 شهرداری تهران 2 هزار و 430 میلیارد تومان اعتبار به توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت اختصاص داد، تاکیدکرد: این در حالیست که تنها 235 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای  توسعه حمل ونقل ریلی تهران در سال 94 مصوب شده بود و این رقم در مقایسه با  بودجه شهرداری تهران در این خصوص رقمی بسیار ناچیز و کمتر از 10درصد است.

به گفته رنجبریان در سال 94 تنها 47 میلیارد تومان از 235 میلیارد تومان مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی دولت به شهرداری تهران پرداخت شده است .

 مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک تصریح کرد: با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی انتظار مدیریت شهری از دولت محترم اختصاص حداقل 2هزارو 430 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال جاری بود که این مهم نه تنها محقق نشده که حتی بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی نیز هم در سال 93 و هم در سال گذشته  به طور کامل از سوی دولت تخصیص داده نشده است .

به گفته رنجبریان شهرداری تهران در سال 93 ، بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال 93 تنها مبلغ 195میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب شد و از این میزان نیز تنها 109 میلیارد را پرداخت کرده اند.

رنجبریان با اشاره به اولویت های توسعه مترو در سال 95 گفت: از اولویت های مهم توسعه متروی تهران تکمیل و توسعه خط 6 و 7 مترو و خط فرودگاه امام خمینی ( ره ) است .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: