جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 تير 1395     
مهدکودک تلویزیونی راه‌اندازی می‌شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مهد کودک تلویزیونی از اواخر پائیز راه اندازی شده و 90 درصد کودکانی که به مهد کودک نمی روند را تحت پوشش قرار می دهد.
میزان: حبیب الله مسعودی فرید در مورد نظارت روی مهد کودک های کشور گفت: از اوایل مهر ماه بازرسان سازمان بهزیستی مهدکودک ها را بررسی و از آنها بازدید می کنند، اگر چه بر اساس بند ب سازمان صنعت معدن تجارت بهزیستی شهریه مهدکودک ها را خودش تعیین می کنند اما تعزیرات نیز نظارتهای خودش را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه برای آموزش کودکان زیر 6 سال کمیته های تخصصی علمی برای تعیین محتوا وجود دارد، افزود: برخی محتواهای آموزشی مهدکودک ها به صورت غیر مستقیم و آموزش کودکانه است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد نحوه تعیین محتوای آموزشی مهدهای کودک گفت: در سازمان بهزیستی این محتوا هر سال آماده و برای اجرا به استانها ارسال می شود. محتوای آموزشی امسال مهدهای کودک تا دو روز آینده در دسترس مدیران مهد کودک قرار می گیرد.

وی از راه اندازی مهد کودک تلویزیونی تا اواخر پاییز خبر داد و گفت: تنها 10 درصد کودکان زیر 6 سال کشور در مهدهای کودک هستند و آموزش می بینند و 90 درصد کودکان درخانه حضور دارند. چون کودکان زیر 5 سال برای  ما مهم هستند با تامین هزینه های طرح مهد کودک تلویزیونی و اجرای آن از اواخر پاییز سعی می کنیم سایر کودکان را نیز تحت پوشش این آموزشهای خاص قرار دهیم.

مسعودی فرید از نصب دوربین در 50 درصد مهد کودک های کشور خبر داد و افزود: نصب دوربین در مهدهای کودک الزامی است و مهدهای دو ستاره و سه ستاره حتما باید دروبین داشته باشند.

وی با انتقاد از راه اندازی خانه های خلاقیت و اسباب بازی توسط برخی ارگانها گفت: برخی ارگانها مانند بسیج،‌شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی که در این حوزه ورود کرده اند باید با سازمان بهزیستی هماهنگ باشند. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صدور مجوز برای مهدهای کودک، خانه خلاقیت و خانه اسباب بازی برعهده بهزیستی و سایر دستگاه هایی که در این حوزه ورود کرده اند باید با بهزیستی خود را هماهنگ کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: