جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 تير 1395     
عضو كميسيون انرژي مجلس تأكيد كرد:
بنزين دو نرخي موجب قاچاق، رانت و فساد مي شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در ديدار اخير رمضاني با كارگزاران نظام با تأكيد بر لزوم خودكفايي كشور در توليد بنزين فرمودند: «سياست را اين قرار بدهيد كه ما بتوانيم فرآورده توليد كنيم، فرآورده صادر كنيم، بنزين صادر كنيم، چرا بايد بنزين وارد كنيم؟» معظم له در ادامه افزوند: «يكي از چيزهايي كه انسان گاهي فكر مي كند پيش خودش و خجالت مي كشد، وارد كردن بنزين است.»

 

پيرو سخنان مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، يكي از اعضاي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص گفت: آنچه در اين فرصت دولت بايد بر آن تأكيد كند، تقويت طرح هاي حوزه انرژي و افزايش توليد حامل هاي انرژي به ويژه بنزين است.

سكينه الماسي با اشاره به اين كه حوزه انرژي، سهم به سزايي در رشد و توسعه اقتصادي كشور دارد، اظهار كرد: بايد تلاش كنيم در اين حوزه شفاف تر عمل كنيم كه جلوگيري از دو نرخي شدن قيمت بنزين و به جاي آن، پلكاني نمودن قيمت بنزين با بررسي تمام جوانب از جمله محورهايي است كه مي بايست مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

وي با بيان اين كه سوأل جدي، اين است كه آيا در 8 سال گذشته تا كنون همه اهداف طرح عرضه كارتي بنزين در كشور محقق شده است يا خير؟ و این که چالش ها و فرصت هاي به دست آمده در این طرح چه بوده؟ تصريح كرد: آنچه از نظر اقتصادي مورد تأكيد است، شفافيت در برنامه هاي اقتصادي است كه به نظر مي رسد طرح هايي مانند دو نرخي شدن بنزين، ناقض اين شفافيت است.

نماينده مردم کنگان و عسلویه در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه دو نرخي شدن بنزين، موجب سوء استفاده، قاچاق، رانت و فساد در عرضه بنزين خواهد شد، اظهار كرد: در مجلس دهم تلاش مي كنيم تا با توجه به كاهش قيمت جهاني نفت و قیمت بنزين فوب خلیج فارس از طریق گردش پلكاني قيمت بنزین، در عمل از قاچاق اين فرآورده به صورت كامل جلوگيري كنيم تا هيچ گونه جاذبه و انگيزه اقتصادي براي قاچاق بنزين در كشور وجود نداشته باشد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: